Co bude po nás?

A nepleťme si to s The Last of Us, to je úplně jiný příběh. V tomto příběhu se v nedotčeném období, kdy se dominance lidstva stala jen vzpomínkou, se svět znovu probudil v novém světle. Příroda, která byla dříve „ztišená“ pod váhou lidské aktivity se znovu rozzářila svou životodárnou energii. Tam, kde se kdysi tyčily budovy a ozýval se hluk měst, nyní panuje klid a ticho, přerušované jen šepotem větru a zpěvem ptáků. Z opuštěných stínů vystoupily opice, dědici Země po lidstvu. Zříceniny dřívějších civilizací nyní slouží, jako hřiště pro kmeny opic. Tamaríni s jejich živými očima, gorily – symbol síly a odhodlání, orangutani – mistři adaptace, šimpanzi, kteří rozpoznají možnosti, a mandrilové, kteří nás učí moudrosti. Všichni hledají, zkoumají a využívají pozůstatky dřívější éry. Snaží se pochopit tajemství lidí, kteří zde kdysi žili. V tomto novém světě je každý den bitvou o přežití a dominanci. Opice soutěží v intelektuálních a strategických hrách, hledají spojence, budují komunity a snaží se stát nejlepšími v nově uspořádaném světě. Ve hře, kde každý tah může znamenat rozdíl mezi vítězstvím a porážkou, vyvstává jen jedna otázka: „Kdo bude pravým dědicem Země?“ Co bude p(P)o nás?

A pojďme na to znovu a tentokrát mnohem konkrétněji. V nedaleké budoucnosti, konkrétně v roce 2083, lidstvo zmizelo a zanechalo po sobě jen stopy kdysi velké civilizace. Příroda znovu získává svou nadvládu a novou moc představují opice. Desková hra Svět po nás, v originále After Us, nabízí pohled na tento svět, kde se hráči stávají vůdci kmenů opic soutěžící o kolektivní inteligenci a hráči jsou vržení do závodu o nadvládu nad Zemí. O herní design se postarala Floriana Sirieixe a o nádherně vypadající ilustrace Vincent Dutrait, jehož rukopis mohou znát i hráči z místních luhů a hájů z titulů jako: Heat, Jaipur, Hrdina v kostce, Oltréé a mnoha dalších. Navíc je určitě fajn, že tato hra se k nám dostane v našem mateřském jazyce díky společnosti Blackfire. Navíc, tato česká verze bude mít krabici vyšperkovanou Staroměstskou mosteckou věží s Pražským hradem v pozadí.

Z hlediska herních mechanismů jde o kombinaci deck-buildingu a správy zdrojů. Hráči musí uplatnit svůj důvtip, aby se jejich kmen vyvíjel rychleji než jejich konkurenti. Cíl je jasný: jako první nahromadit osmdesát vítězných bodů, což symbolizuje vrchol kolektivní inteligence v tomto novém uspořádání světa. Hráči začínají skromně – vedou kmen tvořený převážně tamaríny. Jak hra pokračuje, objevují se příležitosti rozšířit kmen přidáním silných goril známých svým hněvem, užitečných orangutanů, všestranných šimpanzů a vždy moudrých mandrilů. Každá opice přichází se svými jedinečnými vlastnostmi a výhodami, což by hráčům mohlo nabízet řadu strategických možností.

Základem hry je, že si hráči táhnou a uspořádávají své karty s cílem vytvořit uzavřené rámečky. Tento mechanismus nejen poskytuje zdroje a body, ale také vyžaduje předvídání. První řady většinou poskytují zdroje. Naopak další řady nabízejí bonusy na základě úplnosti rámečků, což činí každé rozhodnutí krokem k vítězství. Během honby za body a zdroji se musí hráči také rozhodovat o náboru nových opic. Volba akčních disků, která hráčům umožňuje nábor konkrétních typů opic, přidává další vrstvu strategie. Každá naverbovaná opice přímo ovlivňuje následující kola, což by mohlo vést k dynamické povaze hry.

Další způsob, jak je hratelnost obohacena jsou objekty. Tyto pozůstatky lidské technologie, mají transformační schopnosti, které umožňují výrazně měnit strategii hráče. Například možnost hrát extra kartu po konverzi zdrojů apod. Tyto objekty jsou relikviemi minulosti, které nabízejí strategickou výhodu v přítomnosti.

Titul Svět po nás se hráčům prezentuje jedinečnou kombinaci známých mechanismů a inovativních zvratů. Hra bezproblémově spojuje deck-building s řešením hádanek. Ačkoli se dá očekávat vysoká míra strategie, nejistota spojená s přesnými vlastnostmi naverbovaných karet přidává prvek napětí, což ji odlišuje od tradičních deck-buildingových her. Navíc autoři hry nabízí herní zážitek pro různý počet hráčů, od sólových hráčů až po skupinu šesti. Taková univerzálnost zajišťuje, že Svět po nás najde místo v různých herních skupinách, od intimních setkání až po větší párty.

Svět po nás není jen desková hra. Je to cesta do světa po lidech, strategická výzva a svědectví o nezdolném duchu soutěže o přežití. Ať už hráči závodí o zdroje, optimalizují sestavení svých karet nebo činí klíčová rozhodnutí o náboru, každý tah se zdá být krokem blíže k založení dominance jejich kmene v znovuzrozeném světě. Jak se to celé bude hrát se dozvíme, jakmile se nám krabice s titulem Svět po nás dostane do redakce a rádi vám přineseme naše zevrubné dojmy v naší recenzi.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: