Haf, haf … vrrrr, haf

Zřejmě neovládáte hafanštinu, a tak si dovolím vám přeložit nadpis tohoto článku. Přeložím ho volněji, protože se tento psí řečník poměrně dost vykecával, nebo bych spíše měl říct vyštěkával? Překlad tedy zní takto:

„MindOK vydává Dog Park.“

Ano je tomu tak a děkujeme pejskovi za skvělou novinku. Tato psí karetka má za sebou úspěšnou kampaň na kickstarteru, o které jsme vás informovali v záříjové novince. Kolega novinku zpracoval kvalitně a pokud se tedy chcete dozvědět ještě víc, určitě na článek mrkněte. V kampani si získala 6 595 podporovatelů a vybrala úctyhodných 8 619 125,76 korun (hodnota se může měnit podle kurzu!). Spousty lidí tedy jak vidno projevilo nemalý zájem o tuto hru, a zřejmě právě kvůli tomu se dočkáme i české lokalizace. Jak bylo řečeno, postará se o ni MindOK a vyjde v příštím roce s českými ale i slovenskými pravidly. Hru stvořil manželský pár z Anglie pod záštitou vlastního vydavatelství BiRDWOOD GAMES. Jsou to Lottie a Jack Hazellovi a mají moc rádi pejsky. Jednoho také samozřejmě vlastní a jmenuje se Rupert. O art hry se postaralo trio Holly Exley, Kate Avery a Dann May. Zabaví až čtyři hráče, ale i sólo hráče, po dobu čtyřiceti až osmdesáti minut. Doporučený věk je stanoven na deset let.

Pokud vás zajímá jaký mají tvůrci vztah ke psům a ke hře, můžete si níže přečíst designérský diář jedné z nich.

Designérský deník Lottie Hazell:

Od té doby, co se v roce 2019 stal součástí naší rodiny (pes, ne manžel), jsme s manželem každý den venčili našeho špringršpaněla Ruperta. A každý den jsem vyzvala Jacka – manžela, ne psa – aby pojmenovával psí plemena, která uvidíme na vycházce. Nyní má za sebou pár let praxe, většinu z nich dokáže tak nějak rozpoznat, i když bostonského teriéra spolehlivě identifikuje. Vždy když zastavíme, aby jsme pozdravili naše známé, náš pes Rupert si za pochodu vymění pár obvyklých očichávání s labradory, francouzskými buldoky a dalmatiny.

Tato radostná každodenní rutina zažehla jiskru inspirace pro Dog Park, mou debutovou deskovou hru, kterou vydalo Birdwood Games. Chtěla jsem zachytit ten příjemný zážitek z péče o psa, společné procházky, všímání si a obdivování ostatních psů na své cestě. Chtěla jsem vytvořit hru pro ostatní psí nadšence, jako jsem já, kteří se snaží pohladit psa nebo se na něj musejí usmívat, když kolem nějaký projde. Vždy jsem také tíhla ke hrám, které se zabývají zvířaty. Svůj dospělý herní život jsem strávila hraním Divukraje, Na křídlech a Oceans. Také se ráda ponořím do her, které mě vezmou na cestu, nejlépe někam do přírody, jako jsou Parky, Haven a Great Western Trail.

Tak jsem začala tvořit hru. Jelikož jsem se rozhodla ji vydat sama (Jack a já jsme založili Birdwood Games v roce 2020), nemusela jsem se ohlížet na nějaká omezení, která by jiný vydavatel mohl diktovat. Vznikl tak divoce osvobozující proces návrhu a výsledkem je hra, která klade důraz na kvalitu hry a produktu před maximalizací zisku. Jsem hrdá na to, že jsme s Jackem zvolili tuto cestu, protože chceme vydávat deskové hry, které jsou skutečně výjimečné.

Rozhodnutí vydávat svůj produkt také znamenalo, že jsem věděla, že mohu zůstat věrná vizi, kterou jsem měla pro Dog Park od chvíle, kdy jsem začala navrhovat a plánovat. Inspirovaná mými a Jackovými procházkovými hrami „hádej psí plemeno“ jsem chtěla, aby Dog Park zahrnoval všech 221 psích plemen uznaných UK Kennel Clubem. Toto množství unikátních komponentů nejenže představuje rozsáhlý vydavatelský projekt, ale také mi poskytlo zajímavou návrhářskou výzvu: jak bych mohla začlenit více než 200 jedinečných psů do jedné hry způsobem, který mi připadal zvládnutelný a tematicky vhodný?

Podomácku vyrobený prototyp Dog Parku, který právě prochází jedním z mnoha testů.

Britský klub chovatelů rozděluje své psy do sedmi kategorií plemen na základě jejich původního účelu: lovečtí psi, chrti a honiči, pracovní psi, teriéři, společenská plemena, nelovecká plemena a ovčácká a pastevecká plemena. Ostatní chovatelské kluby po celém světě používají podobné rozdělení. Toto rozdělení, které je shodou okolností také poměrně vyrovnané, nabídlo hře přirozenou kategorizaci. V důsledku toho se sbírání skupin rychle stalo integrální mechanikou a mohla jsem začít rozvíjet různé schopnosti každého psa.

Samotné sbírání skupin by ale nezachytilo ​​zážitek z péče o psa a jeho venčení. Byla jsem si jistá, že hra potřebuje centrální park, který by hráči mohli prozkoumávat se svými psy. Po otestování řady neúspěšných mechanik (včetně příliš propracovaného prototypu hex mřížky) jsem skončila na pohybu z bodu do bodu. Tím nakonec vznikla průlomová mechanika, která udělala Dog Park tím, čím je dnes. Rozdělila jsem park na soutěžní prostor, kde mohou hráči generovat zdroje, získávat vítězné body a aktivovat své psí schopnosti, a to vše při přetlačování o pozici. To vše díky Jackovi, který je shodou okolností mým partnerem v designu i životě. Díky tomu existuje tolik příležitostí k vytvoření skvělých kombinací během hry. Byl si jistý, že tento prvek osloví hráče, kteří rádi vytváří propracované kombinace, a měl pravdu.

Navrhla jsem Dog Park tak, aby hráči mohli neustále upravovat své kombinace psů a vytvářet dynamické a podnětné volby během hry. Kombinace budov obsahuje také prvek „riziko/odměna“. Ze své sbírky si můžete vybrat libovolného psa, který se vám líbí, ale pokud některý z vašich psů nebude na konci kola venčen, ztratíte body.

Vždy pro mě bylo důležité, aby texty v Dog Parku působily co nejpravdivěji. Ve své kariéře mimo herní design jsem spisovatelkou, marketérkou v oboru vydávání knih a studentkou, která dokončila doktorát z tvůrčího psaní, takže hodně přemýšlím o příbězích. Nicméně práci Danna Maye a Brenny Noonan nelze podceňovat, pokud jde o vývoj příběhu a tématu Dog Park. Podíleli se také na vytvoření Dog Parku jako produktu a jsem vděčná, že mohu pracovat s jejich zkušenými a zvídavými mozky na tomto mém prvním návrhu a vydání.

Už nás můžete podpořit na stránkách hry na Kickstarteru.

A teď jsme tady, na cestě do psího parku a kampaň na Kickstarteru na dohled. Hra vypadá ještě krásněji, než jsem si kdy dokázala představit díky umění Danna, Holly Exley a Kate Avery. Za pár měsíců Jack a já spustíme kampaň na Kickstarteru a budeme držet palce, palce a Rupertovy tlapky úspěšnému zafinancování. Doufám, že půjdete na procházku s námi.

Lottie Hazell

Už se těšíte na vydání psího parku? Já ano a moc. Zatím si zkrátím čekání venčením skutečných psů a v průběhu příštího roku to zkusím na herním plánu. Mějte se hezky, beru Erba a Colta a jdeme ven!

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: