Nemesis čeká spousta českého obsahu

V dnešní novince bych se rád věnoval semikooperativní hře od autora Adam Kwapiński – Nemesis. Na pulty obchodů se dostala během loňského podzimu. Pokud někdo netuší, tak příběhový background je situován do role jednotlivých členů posádky kosmické lodě v době, shodou okolností, kdy je vaše loď infiltrována nepřátelským mimozemským organismem. Ten usiluje o váš holý život, a tak začíná honba za záchranou. K výhře v Nemesis je zapotřebí splnit jeden ze dvou individuálních tajných úkolů, jenž obdržíte na počátku partie. Po krku vám půjdou nejen emzáci, ale na starosti vám bude dělat taktéž rozpadající se vaše loď nebo nepřízeň osudu. A že nejde jen o ryze kooperativní hru pocítíte určitě nejedenkrát. Utajené cíle hry a průběh pátrání jednotlivé hráče dostane do nelehkého rozhodování, zda spolupracovat nebo zradit posádku.

O tom, že Nemesis se těšilo velké oblibě i v českých luzích a hájích, svědčí fakt, že v současné době je hra téměř beznadějně vyprodána. Příznivou zprávou je, že společnosti MindOK se povedlo zajistit dotisk, jehož bychom se mohli dočkat na letos na podzim. Pochopitelně v českém jazyce. To však není jediná příznivá zpráva. Díky MindOKu se dočkáme, v prvním pololetí příštího roku, dvou velkých rozšířeních s podtituly Nemesis: Carnomorphs a Nemesis: Voidseeders. No a třešinkou na dortu je potvrzení vydání Nemesis: Lockdown (je možné hrát samostatně bez nutností vlastnit původní verzi titulu) – na český trh dorazí v druhé polovině roku 2021. To vše bude plně česky lokalizováno. Fáze je opravdu velmi ranná, protože ani MindOK ještě „nepočeštil“ jednotlivá rozšíření.

Pojďme si nastínit, co můžeme čekat od jednotlivých rozšířeních. Začněme třeba od Carnomorphs, které nám přináší do hry dvě zásadní věcí: Carnomorphs, což jsou mnohem silnější a nebezpečnější nepřátele než vetřelci ze základu hry, vyžadující speciální přístup k poražení. Druhou novinkou je změna karet infekce na mutace, díky čemuž se může vše na lodi nadále vyvíjet a měnit.

Ve druhém zmiňovaném rozšíření vás mohou překvapit Voidseeders s přilehlých místností. Úplně od základů mění některé mechaniky hry, protože pokud se těmto potvůrkám povede ovládnou postavu hráče mohou si s vámi dělat takřka, co chtějí – pohybovat vás různými směry (většinou blíže k vetřelcům), ztrácet vaše věci, zničit místnost či dveře, a dokonce střílet na spojencích. Dalším prvkem, které tato expanze přináší, je šílenství. Tedy jakmile má hráčova postava mnoho žetonů šepotu, stává se šíleným a její osud je řízen Voidseedery.

630

Jak je patrné z popisu, hráči se mohou těšit na spousty nové zábavy díky novým herním mechanikám a propracovaným nepřátelům. Pochopitelně na hráče čekají vcelku nabušené krabice s hezkými figurkami a novými kartami. Pokud bych si měl osobně vybrat, možná se mi o ždibet líbí více Voidseeders kvůli možnosti ovládnutí mé postavy. I když zas na druhou stranu mutace z Carnomorps bude určitě též zábavným prvkem, takže těžko říct.

Na poslední, samostatně hratelné rozšíření, Nemesis: Lockdown, se povedlo před pár dny vybrat na kampani v Kickstarteru neskutečných více jak 5 milionů dolarů (pro představu přibližně 110 milionů korun). Jak jsem zmiňoval, MindOK nám jej přinese v druhé polovině příštího roku. A na co se můžeme těšit? Místem konání už nebude naše kosmická loď, ale utajená báze na Marsu. Čeká na nás více platformní prostředí se schody a výtahy. Nebudou chybět další herní mechanismy a tuny nových nepřátel. Nicméně, jak se hra bude hrát si musíme ještě chvíli čekat. Tedy alespoň na českou verzi hry.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: