Marvel Dice Throne

Další marvelovka se chystá na stoly hráčů v češtině.

V centru města, kde výškové budovy splývají s oblohou, se odehrává epický souboj mezi superhrdiny a superpadouchy. Jak jinak, než v podání marvelovského univerza. Každý z bojovníků vybavených jedinečnými schopnostmi a arzenálem hrdinských karet, stojí připraven k obraně spravedlnosti, nebo k prosazení chaosu. Mezi křižovatkami a ulicemi, kde každý hod kostkami rozhoduje o osudu, se rozhořívá bitva plná strategie, odvahy a nečekaných zvratů. V tomto světě, kde se osudy kříží na stole hráčů v pohodlí obyváků, budou vznikat legendy, které jsou psány kostkami.

O to půjde v nově chystané deskové hře Marvel Dice Throne, kde hráči využívají kostky a karty k aktivaci schopností svých hrdinů a boji proti soupeřům. Tento titul je zasazen, jak samotný název napovídá do univerza Marvelu, což přináší unikátní kombinaci komiksového dobrodružství a špetky toho napětí. Hráči si vyberou svého hrdinu, sestaví svůj balíček karet a využívají různé taktiky, aby porazili své soupeře snižováním jejich zdraví na hodnotu nula. S elementy štěstí, schopnostmi hrdinů a strategickým plánováním může být každá hra plná napětí a nečekaných obratů.

No a kluci z brněnského vydavatelství REXhry přinesou v našem mateřském jazyce do místních luhů a hájů hned dvě hry s tímto titulem, lišící se jen přiloženými hrdiny. V Marvel Dice Throne Sada 1 budou k dispozici staří známi Loki, Thor, Scarlet Witch a Miles Morales Spider-Man a v Marvel Dice Throne Sada 2 se hráči dočkají Captain Marvel, Black Panthera, Doctora Strange a Black Widow. Pochopitelně každý hrdina bude disponovat odlišnými speciálními schopnostmi a unikátní sadou kostek. Jasně, milovníci euro her u této hry své štěstí nejspíše nenajdou, ale těm, komu herní prvek v podobě házení kostkou nevadí se dočkají pořádné kostkové řachandy, ačkoliv bez přípravy to taktéž nejspíše nepůjde.

Marvel Dice Throne je ideální dvojkovka, ale dá se hrát i v týmech dva na dva. Jsou však dostupné i jiné speciální herní varianty ve třech nebo šesti hráčích, ale ty jsou pravidly doporučovány, až když hráči mají za sebou řadu partií. Titul na pulty obchodů půjde s doporučeným věkem od osmi let a jedna partie zabere okolo dvaceti až čtyřiceti minut (nejspíše v závislosti na počtu hráčů). Dá se tedy očekávat, že by to nemusela být žádná astrální věda na stole, ale spíše přístupná hra pro nováčky a třeba i děti, které mají v oblibě marvelovské filmy či seriály. Pojďme si tedy říci, co se dá od hry očekávat, resp., jak fungují některé herní mechanismy a co bude k nalezení v krabici.

Ústředním středobodem každého hráče bude deska hrdiny obsahující několik klíčových prvků, včetně ukazatele zdraví, sekce pro jednotlivé schopnosti, které určují akce dostupné hrdinovi a speciální oblast pro ultimátní super truper schopnost. Dále jsou na ní zobrazeny sloty pro karty schopností a obranné mechanismy. Každý hrdina může během partie získat (někdy dobrovolně, jindy nedobrovolně) různé stavy. Tyto stavy hrdinů v Marvel Dice Throne označují různé efekty, jako je třeba Otrávený, Hořící, Zmrazený atd. Každý stav má pochopitelně specifické účinky na schopnosti a zdraví postav.

Z dostupných obrázků a videí vizuálně vypadají tyto desky tak, aby odrážely charakter konkrétního hrdiny s tematickými ilustracemi a barvami doplňující celkovou atmosféru hry. Jinými slovy nečekám, že by vybočovali z marvelovsky nastavených „rukopisů“, což snad ani není možné. Konec konců tento punc Marvelu je znatelný na všech herních komponentech.

Každý herní tah se skládá z několika na sebe navazujících fází, které společně tvoří strukturovaný, avšak fluidní rytmus hry. Zahájení tahu se odehrává ve fázi údržby, kdy hráči mají příležitost aktivovat různé stavy nebo schopnosti, které mohou být klíčové pro jejich další postup. Tato fáze klade důraz na plánování a předvídání, protože hráči musí pečlivě zvážit, které efekty aktivovat a v jakém pořadí, aby maximalizovali svůj prospěch.

Následuje fáze příjmu, kdy hráči mají šanci doplnit své zdroje, což je zásadní pro udržení tempa a rozvoj jejich strategií. Hráči navyšují své počítadlo zdrojů a dobírají karty, což přináší nové možnosti a taktické varianty do jejich hry. Hlavní fáze pak přináší další taktické kejkle, kdy lze prodávat karty za zdroje, hrát karty akce, nebo vylepšovat své hrdiny. Tato část se jeví jako nejspíše poslední možnost se připravit před tím hlavním soubojem. Tedy, třetí fází – fází hodu na útok, kdy nejspíše budou někteří nadšení a jiní naštvaní výslednými hodnotami. Hráči mají možnost provedení až tří bojových pokusů. Hází kostkami, přehazují je a znovu je přehazují ve snaze dosáhnout co nejlepšího výsledku umožňující aktivovat útočné schopnosti. Tato fáze bude nejspíše ústředním bodem, kdy se bude dozajista lámat chleba nejedné partie.

Ve fázi hodu na zacílení hráči určují, proti komu se jejich útoky zaměří, což přidává možnost rozhodování o tom, koho pokládat za největší hrozbu, nebo jak nejlépe využít své útočné schopnosti. Následně obranná fáze dává cíli útoku šanci na reakci, což znamená, že žádný útok není jistý, dokud se nevyhodnotí obranné manévry. Závěrečná fáze je odkládací fází umožňující hráčům další příležitost k upravení svých plánů a přípravě na nadcházející kola.

No a jaké vlastně mají hráčí možnosti útoku? Hrozící zranění, nebo-li momentální počet zranění určených pro hráče, se dělí do pěti kategorií: běžné, neblokovatelné, čisté, plošné a ultimátní. Běžné zranění patří mezi nejčastější a nabízí možnost blokace, vyhnutí se mu či jeho ovlivnění, avšak bez speciálních pravidel pro zacílení. Na druhou stranu, neblokovatelné zranění, charakterizované nelze blokovat (zcela logicky, jak samotný název napovídá, že?), avšak je možné se jim vyhnout nebo je ovlivnit, aniž by byla uplatněna speciální pravidla pro zacílení. Čisté zranění představuje speciální formu neblokovatelného zranění, které je sice vyhnutelné, ale neovlivnitelné, a opět bez zvláštních pravidel pro zacílení. Plošné zranění, také neblokovatelné a neovlivnitelné, se odlišuje zvláštními pravidly pro zacílení a je aplikováno na širší spektrum cílů, což z něj činí pořádný nástroj pro ovlivnění více hráčů současně. Ultimátní zranění, jež je spojeno s ultimátní schopností a označeno se vymyká běžným pravidlům tím, že je neblokovatelné, nevyhnutelné a ovlivnitelné pouze směrem k navýšení, bez jakýchkoli speciálních pravidel pro zacílení. Ufff, to je různých kombinací, co?

Jak jsem zmiňoval, že půjde o pořádnou kostkovou řachandu, tak asi určitě ano, nicméně bude důležité se na ní vždy pečlivě připravit. Tzn,. nejspíše půjde ovlivnit řada věcí, ale rozhodně prvek náhody zde bude přítomen. To však neberte tak, že bych chtěl vytýkat aniž bych hru měl možnost vyzkoušet, to spíše zmiňuji jen jako fakt, jak to na mě působí. Chápu, že náhoda všem „nevoní“, ale řadě hráčů nevadí.

Osobně jsem zvědav na obě sady Marvel Dice Throne, které nám REXíci přinesou v češtině. Otázkou tak je, kdy tomu tak bude a pochopitelně za jakou cenu. Tyto informace v době psaní tohoto preview bohužel ještě nebyly zveřejněny. Pochopitelně, jakmile se nám hra dostane v redakci do rukou rádi vám přineseme naše zevrubné pocity a dojmy v naši recenzi.

Zdroj obrázků: BGG

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: