Břink! potřetí

Během klasické nedělní oznamovačky na facebooku REXher jsme mohli uzřít obrázek nově plánované lokalizace. Jedná se o hru z celkem velké rodiny Clank – v češtině Břink. Takže po Velké podzemní loupeži a Ve Vesmíru se dočkáme Katakomb. Ty vyšly roku 2022 a opět za nimi stojí herní designér Paul Dennen. Grafické podoby hry se ujmuli Clay BrooksAnika BurrellNate StormDan Taylor. Jde o zábavu pro dva až čtyři hráče minimálního věku třináct let a jedna loupeživá výprava by měla zabrat zhruba hodinku.

Možná si říkáte, nač potřebujeme další Břink!? Mohl autor přijít s něčím novým? Zdá se že ano. Otázkou však zůstává, jestli to pro vás bude na tolik velká inovace, aby vás to přimělo ke koupi nového titulu. Hlavní pointou her Břink! je loupeživý nájezd, na sídlo záporáka, ve kterém se v roli lupičů snažíte ukořistit co nejvíce pokladů a zároveň přitom nenadělat hluk. Pokud hluk děláte, naštvete onoho záporáka a ten vám to dá pěkně sežrat. V Katakombách tomu nebude jinak. Autor však tentokrát hlavní loupežné téma trochu prohloubil. Konkrétně modulárním herním plánem. Ten by měl fungovat podobně jako třeba v Karaku. Zkrátka herní plán se bude postupně objevovat a hráči tak nebudou vědět, kde jsou ty nejcennější poklady. Jakmile hráč vstoupí na okraj některé z destiček katakomb, jednoduše otočí další a objeví se navazující část podzemí. Tento mechanismus by měl rozbourat osvědčené strategie vedoucí k vítězství. Navíc je to silně tematické, protože lupič, který jde loupit do neznámé pevnosti, by ji přeci jen neměl znát a vědět kde je jaká chodba, poklad či nepřítel že?

I tento Břink! bude deck-building se všudypřítomnou atmosférou push-your-luck. Opět nebudete čistit balíček až na dřeň, protože si budete chtít ponechat některé karty s vítěznými body a opět půjde o kombinaci karetní a deskové hry. Hra by měla fungovat tak jak ji známe, změní se pouze již omílaný herní plán. Myslím si ale, že i takto drobná změna dá hře úplně novou hratelnost. Nepůjde plánovat a hráči budou muset improvizovat a těžit maximum z daného okamžiku. Navíc s objevující se mapou se objevují i žetony různých překvapení a nálezů, čímž odpadne nezáživný a zdlouhavý setup. Na druhou stranu z toho ale cítím obrovský prvek náhody. Pokud se každý z hráčů vydá na jinou stranu, může se stát, že se ty nejlepší poklady objeví na opačné straně mapy.

Tak jako tak se na Katakomby a tamního dračího ducha moc těším. Myslím si, že modulární plán hru naprosto změní a vykolejí hráče ze zajetých strategií. Každá hra bude novým dobrodružství a objevováním neznámého prostředí. Navíc by hra měla být kompatibilní s některými předchozími tituly, takže by vám to doma mohla pěkně oživit.

zdroj fotografií BGG

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: