Sláva, tři dny se radujme… Skyrim se dočká lokalizace

Za mě osobně je příjemné vidět, že nám autoři deskových her přináší nové tituly jejichž předlohou jsou videoherní tituly. To jaké kvality tyto předělávky dosahují, bych zde nechtěl rozebírat. Ano, dodnes jsem zklamán z Horizon: Zero Dawn, ale spíše chci zmínit pozitivní fakt, že nám je místní vydavatelé přináší v dostatečné míře i v našem mateřském jazyce, za což mají velké díky, protože povětšinou se nejedná o úplně malé hry, jako třeba The Elder Scrolls V: Skyrim – The Adventure Game.

Ano, čtete správně: The Elder Scrolls V: SkyrimThe Adventure Game se dočkáme v našem mateřském jazyce. Sice se o tom už nějakou tu dobu šuškalo, ale k oficiálnímu potvrzení došlo před pár dny, na štědrý den, kdy Michal Ekrt z ADC Blackfire v jeho pravidelně nepravidelném youtubovém pořadu 12×12 oznámil řadu nových her, na které se můžeme těšit. V nadcházejících dnech se některým určitě budeme v redakci věnovat v našich novinkách. A právě tento opulentní titul si nechal jako třešničku na dortu, na samotný závěr pořadu. Je to už více jak rok, co The Elder Scrolls V: Skyrim – The Adventure Game zkoušel své štěstí na platformě Gamefound (alternativa pro Kickstarter), kde se autorům ze studia Midiphius Entertainment povedlo vybrat okolo 1 250 000 britských liber s více jak sedmi tisíci přispěvateli. To nejsou úplně malá čísla a teď už je jen na autorech, aby doručili slíbený titul. Nutno zmínit, že české verze bychom se měli dočkat nejdříve v termínu jaro 2024. Taktéž je otázkou, zda se dočkáme jen základní verze hry, nebo i některého z rozšíření přinášejících nové příběhy, ale i kompetitivní způsob hraní.

The Elder Scrolls V: Skyrim – The Adventure Game je hrou v základu kooperativní, která se příběhově odehrává čtvrt století před příběhem známého z videoherní předlohy. K jedné partii mohou usednout jeden až čtyři hráči s doporučeným věkem od čtrnácti let a jedna partie by měla zabrat okolo dvou hodin. K délce partií mám jednu poznámku, která souvisí s výrazným příběhovým zážitkem. Proto si troufám říct, že celá družina, která se pustí do prvního dobrodružství, bude chtít celý průchod dalšími příběhy zažít pospolu. V základní verzi hry jsou k dispozici dvě kampaně, která se každá skládá z tří scénářů. Prezentace příběhu je hráčům „servírována“ jednak knihou scénářů, která pomůže s úvodní ojedinělou přípravou a uvedením do příběhového dějství, ale taktéž hromadou karet příběhů (okolo 300 karet) nebo událostí. Tyto karty hráčům nejenže vypráví příběh, ale taktéž jim dávají mnohdy na výběr, jak se chtějí v nastalých situacích zachovat. Což na papíře vypadá velmi dobře, protože se průchody hrou mohou lišit se zvolenými možnostmi. Otázkou je, jak se tato rozhodnutí budou lišit, zda půjde jen o kosmetické volby nebo o výrazné a hlavně odlišné dějové linie.

Každý hráč si může vybrat jednoho z šesti hrdinů. Na výběr je i Elf, Temný Elf nebo Ork. Na svém panelu je zapotřebí hlídat staty zdraví, výdrže, many, sbírat místní měnu, vylepšovat úroveň své postavy, jak tomu bývá v každé pořádné RPG hře a taktéž je zde prostor na přiložení karet vybavení, zbraní, cetek nebo stavů. Když už jsem zmínil vybavení, hráči se mají určitě na co těšit, protože na výběr bude pořádná sbírka běžných nebo epických kousků (téměř 200 karet vybavení), které je následně možné i vylepšit nebo očarovat, díky čemuž mohou vznikat ojedinělé zbraně. Příkladem může být brnění, které po vylepšení hrdinovi přinese lepší odolnost proti těžkým útokům, zatímco při očarování se bude hráči s tímto brněním rychleji obnovovat výdrž.

Herně The Elder Scrolls V: Skyrim – The Adventure Game nevypadá pro zkušené hráče nijak náročně. Na začátku každého tahu se odkryje nová událost, která může hráčům překazit jejich plány. Některé frakce žádají hrdiny o pomoc, nebo se na herní mapě vyskytnou nové hrozby. Když je hráči budou ignorovat, budou muset za vstup do měst zaplatit nějaký ten zlatý, nebudou moci obchodovat na tamějších trzích, nebo jim dokonce bude odepřen vstup do města úplně. Když už jsem u herní mapy, tak vězte, že je vcelku rozlehlá a rozdělená do devíti regionů. V každém regionu se nacházejí rozdílné lokace – od měst, divočiny, dolů, svatyní, dungeonů apod. Tyto lokace autoři hry propojili cestami, po nichž se hráči mohou pohybovat. V praxi to znamená, že každý hráč se může posunout o čtyři lokace ve svém tahu nebo ještě o jednu více, pakliže si pořídil koně. V lokaci, kde hráči skončí svůj tah vykonají akci. Například, ve městě mohou navštívit místní trh, prozkoumat zákoutí daného města, nebo následovat příběh. Ano, takto jednoduše to opravdu vypadá, nicméně určitě je zapotřebí brát na zřetel řady výjimek, ale to už tak u těchto příběhových her bývá.

Málem bych zapomněl na střety s různými nepřáteli, které se dějí za pomocí kostek. Zatímco hráči mají v základu tři kostky, které si mohou různým vybavením zvýšit, tak oponenti mají jednu červenou kostku, která po hození udává, jaká akce se provede na kartě s protivníkem. Navíc každý zlořád může být chráněn lehkým, těžkým nebo magickým brněním, které je zapotřebí nejdříve zničit a až posléze snížit životy na nulu samotnému protivníkovi.

Jasně, o The Elder Scrolls V: Skyrim – The Adventure Game by se toho dalo napsat dozajista mnoho – třeba ještě to, že obrázky použité na kartách jsou přímo z videoherní předlohy. Obsáhlejší preview si pro vás připravím, až se bude blížit vydání hry na náš trh. Pokud jste to přehlédli, tak vězte, že by tomu mělo být nejdříve na jaře roku 2024. Snad tou dobou už budeme vědět, zda se dočkáme jen základní verze hry nebo i některého z rozšíření. Nicméně, osobně si myslím, že se to bude odvíjet od prodejů základu. Do té doby se můžeme pustit do jiné velké příběhové hry, která by měla v nadcházejících týdnech/měsících přijít na trh v našem mateřském jazyce, jako třeba Frostpunk: The Board Game nebo Zaklínač: Starý svět.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: