Čaroděj Modromír a čarodějnická škola Řádu Bílé kočky

Povolte svým dětem studium čarodějnické školy (nejen) z domova

Čaroděj Modromír není klasická deskovka. Spíše je to karetní dobrodružství pro děti od 3 do alespoň 8 let. Jedná se o produkt, který vznikl z pouhé zábavy rodiče a dítěte, vycházek do přírody a přání dítěte umět čarovat. Rodiče a tvůrci, Martin a Lucie Kučerovi, nakonec svůj nápad dotáhli až do podoby balíčku karet, který nabízejí za přijatelných 399 korun. Pořízením se pouštíte se svým potomkem do vskutku kouzelných dobrodružství.

O co jde?

V balíčku karet najdete vše potřebné, počínaje návodem. Ten není nijak složitý, ostatně není záměr vytvořit komplikovaný příběh, celé kouzlo tohoto setu je v jednoduchosti. V balíčku jsou úvodní karty pro rodiče i dítě, a následně tři typy hlavních karet – karty čarodějného učení, karty dobrých skutků a následně karty zakončení studia. Několik archů se samolepkami je přiloženo a tyto budou používány v průběhu celého dobrodružství.

Celé studium kouzlení potrvá od počátku až do konce minimálně 20 dní. Kolik jich bude doopravdy je velice individuální, stejně tak i náročnost. To vše si totiž určují sami účinkující, ať už tím, jak náročné či jednoduché budou úkoly a hledání, nebo tím, jak často budou vyrážet do přírody a následně čarovat.

Rozšíření

Ke studiu čarodějnictví můžete dokoupit i balíček rozšíření. Ten ovšem doporučuji koupit ideálně se základní sadou, protože jeho karty se vkládají porůznu do základního balíčku. Rozšíření prodlužuje celé dobrodružství minimálně o 11 dní – opět záleží jen na rodiči a dítěti, kolik jich nakonec bude.

Rozšíření přináší doplňující karty dobrých skutků (3 skutky a 3 vyhodnocení), karty zkoušek – 3 zkoušky se vkládají mezi karty čarodějného účení a karty dobrých skutků pro správnou posloupnost, a karty učení kouzel, které však mají jiný výsledek – tyto je možné použít vlastně kdykoli, nejsou pevnou součástí příběhu, ale spíše zpestřením pro dítě a zároveň mohou sloužit k realističtějšímu zážitku z čarování.

Jak na to?

První karta celého počinu “přijde dítěti do schránky” či je jinak rodičem doručena. Jedná se o pozvánku od samotného Čaroděje Modromíra a dítě – má-li zájem mu pomoci – musí nakreslit obrázek a vystavit jej večer do okna. Po splnění tohoto úkolu se vedle obrázku dítěte objeví (rozuměj: rodič připraví) první karty, které přinesou úvod do příběhu a zároveň podklady pro první kouzlo.

Každé kouzlo má podobné složení – rodič někam doma či venku schová čtyři malé samolepky, jež se po nalezení nalepí na kartu kouzla. Karta se dá do kotlíku (využít můžete například hrnec, jež moc nepoužíváte – ideálně by totiž měl být použit stejný po celou dobu pro větší autenticitu), k tomu se přidají tři předměty z přírody, jež jsou na kartě vyobrazeny. Tyto zavdávají ideální příležitost k procházce přírodou, během níž dítě daný artikl hledá. Je jen na posouzení účastníků, jak moc konkrétní či benevolentní budou v posuzování správnosti nalezených kusů. Například v zimním období mohou být některé požadavky hůře splnitelné – zelený list z dubu, rozkvetlá kopretina, ale představivosti a kreativitě se meze nekladou.

Jakmile je vše pro kouzlo připraveno v kotlíku, může dítě začít čarovat. Ideálně s nějakým pěkným zaklínadlem a trochou šarády kolem celého procesu. Předměty z kotlíku se do rána promění v novou kartičku, na níž je výsledek kouzla a dále též zadání dalšího úkolu. Spolu s tím i samolepka s předpisem kouzla a občas i lahvička na lektvar. To jsou takové žolíky, pokud dítě nemůže něco nalézt. Dle zadání na kartičce lektvaru jej můžete uvařit ze surovin doma dobře dostupných, čímž opět dostává celé kouzlení reálnější kontury.

Každá další karta přináší další kouzlo a zároveň další dílek příběhu, který se před dětmi otevírá. Po dokončení kouzla na kartičce 12 najde dítě v kotlíku 13. kartičku s výsledkem studia a pozvánkou do druhé části příběhu. Při použití rozšíření pak v této fázi přichází čas na tři zkoušky, kterými se celé studium zakončí. Jedná se vlastně o další kouzla a zároveň takový mezistupeň mezi první a druhou fází příběhu.

A co po studiu?

V druhé části používáte svou čarodějnou knihu s předpisy kouzel k tomu, abyste pomohli Čaroději Modromírovi s úkoly. Vše probíhá víceméně obdobně – zadání a výsledek jsou na kartičkách, jen suroviny si dítě musí ověřit ve své knize na dříve získaných předpisech. Suroviny je nutno znovu najít, samolepky taktéž. Hlavní rozdíl je v tom, že dítě dostane všechny úkoly naráz spolu s kartou 13 (nebo výsledkem zkoušky č. 3 z rozšíření) a každý den si vybere, komu chce pomáhat. V základu má k dispozici 9 žádostí o pomoc, v rozšíření přibudou další tři.

Ve chvíli, kdy dítě úspěšně zvládne i tuto etapu konání dobrých skutků a pomůže dle poslední karty, najde v kotlíku poslední tři karty, které zakončí celý příběh, ukončí studium a předá dítěti i závěrečný čarodějný výuční list. Na stránkách čarodějnickáškola.com je možné koupit i ocenění Řád Bílé kočky, doplněk v podobě medaile se stuhou, jež lze přidat k výučnímu listu dítěte.

Samozřejmě nechybí ani pozvánka k navazujícímu příběhu pokročilého čarování s Čarodějem Modromírem a novým dobrodružstvím, které můžete v budoucnu pořídit; to se jmenuje Hledá se princezna. Pokud si totiž dítě udrží nadšení, jistě bude chtít i nadále pomáhat a prožívat (spolu s rodiči) kouzelné chvilky.

Součástí rozšíření je ještě pět speciálních karet kouzel. Dítě opět musí nalézt předměty z přírody a samolepky a večer kouzlit, ale tentokrát výsledkem není další kartička, ale nějaký opravdový předmět, uvedený na kartě. Dítě si takto může vyčarovat pamlsek, kouzelný nápoj, jablko, knihu či plyšáka. Tato kouzla nejsou striktně součástí příběhu, jedná se o jednotlivé kousky, jež mohou být použity kdykoli, klidně i po ukončení hlavního příběhu. Slouží k ocenění dítěte za celé dobrodružství a konání dobra, prodloužení zážitku a opět k realističtějšímu pocitu ze hry.

Slovo závěrem

Čaroděj Modromír své hráče každý den – či alespoň při každé možné příležitosti – vyžene do přírody, což je aktivita, kterou děti ocení a rodiče si ve finále též užijí. Bezcílným procházkám dodá cíle a důvodu, navíc během úkolů dítě poznává stromy, květiny a další prvky krajiny či lesa. Ať už jakéhokoli věku, dítě se jistě dozví nové informace. Díky kouzelně postavenému příběhu zažije i obrovské dobrodružství za přítomnosti magie, která slouží pro dobrou věc. Tuto část si mohou užít i rodiče, zvláště pokud jsou fanoušky Harry Pottera a ve svém dětství se jim pozvánky do kouzelnické školy nedostalo, zde si mohou se svým potomkem prožít celý příběh z první ruky.

Sada rozvíjí představivost, kreativitu i všeobecný přehled dětí, zároveň je vede k pohybu a konání dobrých skutků. Za to všechno si karetní záležitost Čaroděj Modromír zaslouží minimálně pochvalu. Té se jí též dostává: oceněním v “rodném městě”, Dvoře Králové nad Labem, ve školkách a dalších dětských zařízeních a spolcích, v domovech i srdcích dětí. Pokud Vás navíc tento první příběh zaujme, věřte, že toho může Čaroděj Modromír nabídnout mnohem více. O tom si povíme přibližně za týden v samostatném článku. Tudíž: brzy na počtenou!

Čaroděj Modromír získává od Říše her ocenění:

Poděkování

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme tvůrcům hry, Martinu a Lucii Kučerovým.

Hru můžete zakoupit přímo zde.

Tags:

One Reply to “Čaroděj Modromír a čarodějnická škola Řádu Bílé kočky”

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: