Říše her

Vše o deskových hrách na jednom místě

The Sims: Desková hra

Líbí se vám naše tvorba? Podpořte nás prosím na našem Instagramu, stačí pouze Sledovat.

Simíkovský život na stole aneb jak desková adaptace The Sims přenáší digitální svět do krabice

Na stole se třpytí nové herní figurky, každá z nich připravená na svou životní pouť. Herní plán je rozložen, karty zamíchány a první rozhodnutí na dosah. Vše je nachystáno ke startu příběhu, který bude každý hráč psát podle vlastních voleb a malých každodenních dramat. Nový domov, čerstvá aspirace, možná nová láska, rozhodně ale staré známé potřeby, jako hlad, hygiena, zábava a další. Videohra The Sims, populární simulace života, přichází na stůl v podobě deskové hry, která se snaží zachytit to nejikoničtější z digitálního světa Simíků a proměnit to v interaktivní, kartonovou zábavu pro dva až pět hráčů. Hra vznikla díky udělení licence společností Electronic Arts, což se stalo vůbec poprvé za dobu 25 let historie této značky. Vydavatelem je Goliath Games a do místních luhů a hájů tento titul přináší v našem mateřském jazyce společnost Asmodee. Pravidla slibují zjednodušenou, ale přesto rozpoznatelně simíkovskou herní zkušenost, no a vzhledem k faktu, že se vydání nezadržitelně blíží, pojďme si o hře něco málo říci, abychom věděli co od ní lze očekávat.

Každý hráč se na začátku hry nastěhuje do nového domova, který si zvolí z nabídky karet domova, a vybere si také svou aspiraci, tedy životní cíl, který bude během hry plnit. Může se jednat o aspiraci typu Romantik, Akademik nebo Přítel zvířat. Každá z nich je definována specifickými herními symboly, tzv. SIMboly, které musí hráč v průběhu hry nasbírat, aby aspiraci naplnil. Herní plán tvoří šest karet míst reprezentujících různorodé lokace jako například SlevoKafé, Elixíy a lektvary nebo Modrá ústřice, přičemž jejich rozložení je variabilní a ovlivňuje dostupnost akcí i tematiky jednotlivých kol.

Každý hráč ovládá jednoho vlastního Simíka zastoupeného plumbob figurkou, která se pohybuje po plánu. Hlavním mechanismem hry je volba mezi dvěma akcemi: cestováním na jiné místo nebo návratem domů. Cestování vám umožní získat novou akční kartu, která může obsahovat SIMboly, akce nebo nápravu některých potřeb. Akce typu „Připravit zeleninový salát„, „Zahrát si basketbal“ nebo „Bublinková koupel“ reflektují klasické situace známé z digitální předlohy a přinášejí různorodé efekty. Zároveň ale při pohybu snižujete některou z potřeb, což vás nutí pravidelně se vracet domů. Tam si potřeby doplníte a můžete si vzít kartu nové aspirace, pokud ta vaše původní nebyla vyhovující.

Mám pocit, že hra se snaží vytvořit přirozený rytmus, v němž hráči lavírují mezi naplňováním základních potřeb svých postav a snahou nasbírat co nejvíce bodů skrze aspirace a ikonické Simíky. Dokážu si snadno představit, jak se na stole postupně rýsují známé tváře jako Nancy Landgraabová, Bob Pancakes nebo Bella Goth, a hráči se snaží najít způsob, jak je získat do svého herního příběhu. Tito Simíci, známí z digitální podoby hry The Sims, věřím, že budou nejen přinášet pocit sounáležitosti se značkou, ale také konkrétní bodový zisk, protože každý má hodnotu 1 bodu. Vnímám jako velmi tematické, že je lze „nastěhovat“ jen tehdy, pokud si hráč vezme akční kartu, která odpovídá jejich zájmům. A když dojde na kartu „Přesun ikonických Simíků„, příjde do hry svěží chaos, tzn. Simíci putují mezi hráči podle aktuálních okolností, což může krásně zamíchat s bodovým pořadím i strategiemi jednotlivců v závěru partie.

Zajímavým aspektem jsou také interakce mezi hráči, které se odehrávají, pokud se dva Simíci setkají na stejném místě. Oba hodí speciální kostkou interakce, která určuje efekt jejich setkání. Může jít o příjemný pokec, nedorozumění, nebo třeba výměnu karty. Tento prvek přidává na variabilitě a zároveň simuluje nepředvídatelnost lidských vztahů – není to taktická zbraň, ale spíše tematické koření hry.

Cílem hry je dosáhnout 8 bodů, a to buď splněním tří aspirací a ziskem dvou ikonických Simíků, nebo jinou kombinací. Hra tedy není bezprostředně kooperativní ani konfliktní, ale každý hraje za sebe s drobnou interakcí a s důrazem na optimalizaci karet. Má proto šanci zaujmout fanoušky her jako je Jízdenky prosím nebo Azul, kteří hledají jednoduché pravidla s atmosférou.

Z dostupných obrázku lze usuzovat, že vizuálně se hra drží značně blízko estetice The Sims 4, ačkoliv stylizace je lehce zjednodušená kvůli jasnosti a přehlednosti. Ikonické karty postav a akce obsahují ilustrace, které zůstanou známé fanouškům značky, zatímco potřeby jsou přehledně znázorněny pomocí posuvných ukazatelů. Samotný plán je modulární a dovoluje lehkou variabilitu, která by mohla zvyšovat znovuhratelnost.

Z hlediska designu se zdá, že autoři cílí na příležitostné hráče a rodiny, případně milovníky značky The Sims, kteří nehledají komplexní eurohru, ale příjemný, tematicky laděný zážitek se silnými vizuálními a malebnými odkazy. Použití symbolů, opakovatelnost tahů, zřetelný cíl a pravidelné zisky malých odměn naznačují, že hra si bere inspiraci z digitální „feedback smyčky“, která The Sims definovala – udělej věc, získej odměnu, otevři novou možnost.

Vzhledem k licenci, vizuálu a mechanickým rozhodnutím lze očekávat, že The Sims: Desková hra osloví především fanoušky předlohy a hráče hledající tematicky odlehčenou zábavu s herní dynamikou v duchu nákupu karet, správy zdrojů a budování sbírky symbolů. Zda se podaří přenést kouzlo digitálního sandboxu do kartonové formy bez ztráty interaktivity a humoru, ukáže teprve až si hru osaháme osobně. Jedno je však jisté už teď: zelený plumbob je opět vzhůru a čas začít nový život.

Líbí se vám naše tvorba? Podpořte nás prosím na našem Instagramu, stačí pouze Sledovat.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: