
Tajemství mořských hlubin v Shallow Sea
V tropickém pásmu na severovýchodě Austrálie leží jedno z nejpůsobivějších přírodních úkazů na světě. Mohutný korálový systém přitahuje pozornost svou rozmanitou faunou a florou, která se rozprostírá v barvitých úsecích, jež mohou pozorovatelé obdivovat z lodí i při hlubokých potápěčských výpravách. Tento ekosystém bývá často označován za jednu z největších chloub naší planety díky nesčetným druhům mořských tvorů a jedinečnému propojení mezi korálovými útesy a rybami.

Říkáte si, že podobných tematických deskových her v poslední době vyšlo dost? Jasně, Aqua, Korály, Korálový útes apod. Jinak řečeno, český vydavatel který by nevydal takto tematickou hru, jako by snad ani nebyl. A kluci z REXher se toho nebojí a chystají se přinést další. Nedáno oznámili, že do místních luhů a hájů v našem mateřském jazyce chtějí přinést Shallow Sea od společnosti Bad Comet. Autoři se zaměřili na simulaci stavby podvodního biotopu, přičemž využívají prvky chytrého skládání dílků a správného umisťování barevných ryb. Hra propojuje jednoduchost pravidel s pestrými možnostmi, což má vyústit ve svižnou a variabilní zábavu pro 1 až 4 hráče.

Hra nabídne spojení výběru z několika dostupných kombinací korálů či mořských biotopů a umisťování drobných dřevěných rybek na osobní herní plán. Když se ryby správných barev shromáždí kolem korálového dílku, dochází k jeho dokončení, čímž se otočí a získá konečnou bodovou hodnotu. Jedna z rybek se stane obyvatelem daného korálu, aby se uvolnilo místo pro další možnou výstavbu. Důležitou roli sehrají také mušle, jež představují cennou pomoc při manipulaci s rybami. Autoři se zaměřili na vytvoření dynamického mechanismu, který dovolí v jednom tahu dokončit více částí útesu, pokud se hráči podaří vše vhodně načasovat. Hra zároveň staví na konceptu zadávání cílů prostřednictvím mořských biotopů, jež přinášejí rozličné podmínky pro získání bodů. Čím více těchto cílů hráč přijme, tím větší výzvu musí zvládnout, ale také může dosáhnout vyššího bodového zisku.

Průběh každé partie se uzavře ve chvíli, kdy na hráčských plánech zbývá už jen několik volných pozic k zaplnění. Poté se vyhodnotí dokončené korály, splněné podmínky na dílcích biotopů a další specifické požadavky vyplývající z karet ekosystému. Lze očekávat, že díky aktivnímu přesunu ryb s pomocí mušlí nebude hra působit staticky a že se kombinace dílků i různé strategie budou během partie výrazně měnit. Shallow Sea staví na podobném duchu jako hry využívající skládání dílků a vytváření vzorů, ale díky volbě a pohybu ryb i proměnlivým podmínkám cílů míří k větší variabilitě a pocitu živého podmořského ekosystému.

Shallow Sea má vyjít v češtině v průběhu roku a lze očekávat příjemnou hráčskou záležitost. Autoři zdůrazňují, že hra kombinuje známé principy z rodinných titulů se složitějšími prvky pro náročnější hráče. Zároveň musim přiznat, že z dostupných obrázků její vizuální stránka určitě dokáží oslovít širokou skupinu zájemců o budování vlastního kousku mořského světa. Hra se tak může stát titulem, který zapadne do rozrůstající se nabídky tematických deskových her zaměřených na přírodu a vytváření jedinečných kombinací. Otázkou tak je zda zapadne mezi ostatní nebo bude natolik jedinečná, že vynikne. Na to se dozvíme odpověď za několik měsíců, ale vězte, že se určitě můžete ještě před vydáním těšit na zevrubnější preveiw, abychom věděli více co od nadějně působící hry očekávat.