
Spící bohové znovu a lépe?
Mlhavé nebe nad San Franciscem v roce 1937 náhle protrhává zářivý portál, který do jiné dimenze vtahuje odvážné posádky z celého světa. Tam, na vzdálených vrcholcích hor a v temných zákoutích prastarých lesů, na ně čekají bohové se svými vlastními plány, záhadné relikvie ukryté v troskách minulých civilizací a bizarní stvoření připravená je otestovat na každém kroku. Nákladní letadlo míří na jedinečnou a nebezpečnou cestu zpět domů, ale na úspěchu této mise závisí přežití posádky i jejich příběh, jenž zatím nikdo nevyprávěl.

Toto je příběhová premisa hry Sleeping Gods: Distant Skies, tedy titul navazující na úspěch původní hry Spící bohové (v originále Sleeping Gods), kterou společnost REXhry přinesla hráčům v českém jazyce před rokem. Tato hra se vyznačovala bohatým světem plným dobrodružství, volného prozkoumávání a spousty rozhodnutí tvořící příběh. Distant Skies je sequelem, tedy slibuje nejen navázat na tento herní základ, ale také rozšířit univerzum Sleeping Gods novými postavami, vylepšenými mechanikami a dynamickým bojovým systémem.

Sleeping Gods: Distant Skies je samostatně hratelné rozšíření a jak jsem zmínil výše pokračování hry Sleeping Gods od designéra Ryana Laukata. Hráči jsou transportováni zpět do roku 1937, kdy jejich nákladní letadlo proletí portálem na neznámou a nehostinnou pevninu, kde je čekají tajemné bytosti, ambiciózní bohové a nespočet nebezpečí. Cílem hráčů je objevit způsob, jak se vrátit zpět dříve, než se portál uzavře.

Toto rozšíření přináší bohatou škálu novinek v herních mechanismech i vyprávění příběhu. V souladu s původní hrou budou hráči zkoumat rozsáhlou krajinu, potkávat pestré charaktery a řešit úkoly prostřednictvím propracovaných dějových linií. Zásadní inovací je však hlubší propojení hráčů s herním atlasem – stanování, objevování a překonávání překážek se stává intenzivnější, když hráči hledají dávno ztracené relikvie a zkoumají nové oblasti.

Systém akcí je navržen tak, aby hráči měli více svobody a kontroly nad svými rozhodnutími během cestování a objevování. Zásadní novinkou je také změna v bojovém systému, kde hráči staví svůj vlastní bojový balíček, který v každém souboji poskytuje jedinečný výběr karet a přináší nový strategický prvek do boje. Tato úprava zajišťuje, že každý souboj je svěžím a dynamickým logickým hlavolamem.
Přestože Distant Skies navazuje na příběh první hry, její samostatnost umožňuje novým hráčům plně se ponořit do dobrodružství, aniž by potřebovali znalosti původního titulu. Noví hrdinové a příběhy jsou připraveny na své odhalení, a koncepty původní hry jsou vysvětleny tak, jak na ně hráči naráží.

No, ale proč vlastně o tomto samostatně hratelném rozšíření píši. Je více než příjemný fakt, že kluci z Brna ze společnosti REXhry plánují vydat hru taktéž v českém jazyce, což zlepší přístupnost místním hráčům. Kvůli rozsáhlému obsahu a náročnosti překladu není dosud jisté, kdy přesně se hra objeví v obchodech. Osobně čekám, že bychom se jí mohli dočkat nejdříve v průběhu příštího roku. Nicméně i samotný příslib toho, že se této hry dočkáme v našem mateřském jazyce, je více než pozitivní informací.