Říše her

Vše o deskových hrách na jednom místě

Rozšíření pro hru Zaklínač – Cesta osudu

Před několika týdny jsme vám přinesli detailní preview chystané deskové hry Zaklínač: Cesta osudu, která vás přenese do temného světa Geraltových příběhů a nabídne intenzivní zážitky plné magie, střetů a osudových rozhodnutí. Vydavatelství Asmodee přislíbilo přinést základní hru do místních luhů a hájů v našem mateřském jazyce, ale také lokalizaci tří velkých expanzí, jenž zásadně rozšiřují herní možnosti a vdechují tomuto už tak bohatému základu ještě mohutnější vrstvy obsahu. Dnes se tedy podíváme na jednotlivé expanze, které nejen doplní základní zážitek, ale přinesou nové postavy, příběhy a dokonce i zcela odlišné herní režimy. Každé rozšíření má svůj charakter a každé stojí za pozornost.

Jak jsem zmínil, v přípravě jsou tři hlavní rozšíření, která by měla být dostupná v našem mateřském jazyce současně se základní hrou. První z nich nese název Legendární nestvůry a představuje plně kooperativní režim, kde se hráči spojí proti smrtelné hrozbě v podobě legendárních příšer. Druhé rozšíření s názvem Divoký hon zavádí asymetrický režim, v němž jeden z hráčů vede armádu Přízračných jezdců, zatímco ostatní se snaží Ciri ochránit. Třetí expanze, Triss a zrnko pravdy, se zaměřuje na příběhové vyprávění a přidává do hry novou postavu Triss Merigold spolu s příběhovou linkou inspirovanou povídkou Andrzeje Sapkowského.

Legendární nestvůry

Jedním z největších taháků je rozhodně rozšíření Legendární nestvůry, které zcela mění způsob, jakým se hra hraje. Místo klasického soupeření mezi hráči přináší plně kooperativní režim, kde se všichni postaví jedné společné hrozbě – jedné z legendárních nestvůr Kontinentu. Každá z těchto příšer má své specifické schopnosti, jedinečné útoky a vlastní způsob, jakým terorizuje hrací plán. Ať už jde o Leshena ovládajícího lesní zvěř a smrtící liány, Aguaru, démonickou lišku s iluzemi, démona Hýma, jenž živí své útoky strachem, nebo Katakana, upíra pohybujícího se ve stínech a sajícího život ze svých obětí. Každý střet má být unikátním a smrtelně nebezpečný.

Dá se očekávat, že hráči budou muset pečlivě spolupracovat, sbírat potřebné symboly, čelit výzvám a opatrovat životy nejen své, ale i celé skupiny. Pokud totiž padne byť jediný z hrdinů, hra končí neúspěchem. Novým prvkem jsou karty výzev a týmové schopnosti, jež mohou hráčům pomoci přežít tyto náročné bitvy. Systém je navíc připraven i na sólovou variantu, a tak se na nestvůry mohou vydat i samotáři.

V rámci balení najdete také karty kompatibilní se starší hrou Zaklínač: Starý svět, takže si tyto hrozby můžete přenést i do jiného titulu zasazeného do stejného světa. Dvě nové postavy, Lambert a Eskel, rozšiřují možnosti hráčského týmu a přinášejí nové dovednosti i možnosti rozvržení jednotlivých kol. Každý souboj s těmito legendárními bytostmi by mohl být výpravný a přinést intenzivní zážitek, v němž jde skutečně o všechno.

Divoký hon

Další rozšíření, které může zaujmout jak fanoušky příběhu, tak i ty, jenž mají rádi asymetrické herní režimy, se jmenuje Divoký hon. Tentokrát se jeden z hráčů chopí role Eredina, vůdce přízračné armády elfů z dimenze Aen Elle, kteří se vydali na Kontinent, aby ulovili Ciri, tedy poslední nositelku Starší krve. Zatímco jeden hráč vede Divoký hon a jeho čtyři generály (Nithrala, Caranthira, Imleritha a Eredina samotného), tak ostatní hráči se musí spojit a v roli Ciri a jejích spojenců bránit tomu, aby ji temní jezdci dostihli.

Tato semi-kooperativní varianta může výrazně změnit tempo i atmosféru hry. Generálové se pohybují po speciálním plánu, sbírají zkušenosti a odemykají mocné schopnosti, které jim umožňují sabotovat snahy ostatních hráčů. Taktéž zde přichází do hry nové vedlejší úkoly pro obě strany konfliktu a systém slabin generálů, které hráči mohou využít ve svůj prospěch, pokud se jim podaří odehrát správné barvy karet.

Cíl autorů bylo, aby hra byla vyvážená pro různý počet hráčů a nabízela také plnohodnotný solo mód, v němž se jeden hráč postaví v roli Ciri (nebo jiné postavy) samotnému Divokému honu, jenž je řízen automou. Rozšíření přináší i speciální hrací podložku, miniatury všech generálů, novou postavu Eredina s vlastní deskou a bodovacím systémem. Troufám si říct, že atmosféra tohoto rozšíření se bude snažit co nejpřesněji vystihnout zoufalý útěk, těsné spojenectví a děsivou sílu honu, který nenechává přeživší. Ostatně, jeho sílu jsem měl už možnost pocítit ve třetím díle videoherní ságy anebo v deskové variace, resp., rozšíření Zaklínač: Starý svět Divoký hon. Určitě to bude napínavá honička, kde se taktika musí přizpůsobovat každému tahu, a kde každé rozhodnutí může znamenat rozdíl mezi přežitím a porážkou.

Triss a zrnko pravdy

Na opačném konci spektra, co se týče tempa i zaměření, se nachází rozšíření Triss a zrnko pravdy. Toto komornější, ale o to osobnější rozšíření přináší do hry mocnou čarodějku Triss, která rozšíří řady hratelných postav. A možná zamotá hlavu těm, kteří řeší věčné dilema, zda své srdce zasvětit Yennefer z Vengerbergu nebo Triss Marigold, resp., omlouvám se za mojí vzpomínku na třetí díl videohry Zaklínač: Divoký hon.

Triss je známá svou schopností ovládat elementární magii a odborností v alchymii, i když jí zároveň komplikuje život její alergie na lektvary. Disponuje jedinečnými schopnostmi, které jí umožňují měnit situaci ještě před fází hraní karet. Například teleportací, nebo manipulací s efekty. Hráči tak mohou využít její kouzla v situacích, kdy jim karty příliš nepřejí.

Zároveň s touto postavou přichází i nový příběh Zrnko pravdy, inspirovaný slavnou povídkou Andrzeje Sapkowského. Hráči navštíví sídlo tajemného Nivellena, kde pod zdánlivě přívětivou fasádou dřímá dávné tajemství. Příběh je plný morálních dilemat, introspektivních momentů a osobních rozhodnutí, která mohou změnit směr vyprávění. Pokud si dobře pamatuji na tuto povídku, tak atmosféra byla hustá a plná emocí, přičemž každý krok vedl hlouběji do nitra postav.

Zvláštním prvkem tohoto rozšíření jsou také obálky Hlasu rozumu, které hráče vybízejí k plnění specifických výzev. Po jejich splnění odhalíte nové prvky příběhu, jenž se trvale začlení do vaší hry. Ať už jde o drobné komponenty nebo větší příběhové zvraty, všechny tyto prvky vytvářejí dojem, že osud je skutečně tvořen vašimi rozhodnutími a zážitky.

Je toho opravdu hodně

Každé z těchto tří rozšíření přinese jiný zážitek, jiný styl hraní a jinou atmosféru. Legendární nestvůry jsou výzvou pro tým, Divoký hon staví hráče proti sobě v asymetrickém souboji o osud Ciri a Triss a zrnko pravdy představuje příběhově laděné, komorní dobrodružství se silným emocionálním nábojem. Díky Asmodee se dočkáme všech těchto rozšíření v místních luzích a hájích v našem mateřském jazyce. Ať už hledáte epické bitvy, napínavé střety nebo osobní drama, některé z těchto rozšíření vám to nabídne. 

Nevím, jak vy, ale já osobně už se na celou tuto zaklínačskou záležitost nemohu dočkat a určitě se pokusíme vám přinest recenze jak základní hry, tak i jednotlivých rozšíření, abychom si potvrdili, že to bude kvalitní desková hra i po stránce herních mechanik a nejen šikovné využití známého univerza. Nicméně již nyní přemýšlím, kam to vše dostanu do svého kalaxu.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: