Říše her

Vše o deskových hrách na jednom místě

Barevná obnova světa, ne jeho zánik

Hra Rebirth od Reinera Knizii a vydavatelství Mighty Boards přináší osvěžující pohled na postkatastrofickou budoucnost. Nečeká nás ale apokalyptické šílenství ve stylu Falloutu, nýbrž klidná, ale hluboce strategická obnova zničeného světa v harmonii s přírodou. A dobrou zprávou je, že do místních luhů a hájů přinese v našem mateřském jazyce tuto vizuálně působivou eurohru vydavatelství REXhry.

V tematickém základu hry se svět vzpamatovává z řady ekologických katastrof, které zdevastovaly krajinu a zhroutily civilizaci. Místo přežívání v pustině se ale lidstvo rozhodlo pro obnovu. V roli vůdců starobylých skotských a irských klanů se hráči pouštějí do znovuosidlování zničených měst, vesnic, hradů a katedrál. Obnovují krajinu, staví infrastrukturu a usilují o znovunastolení rovnováhy mezi lidskou společností a přírodou.

Mechanicky jde o moderní eurohru s dominantní mechanikou pokládání destiček. Každý hráč má vlastní zásobu dílků, které postupně umisťuje na mapu Skotska nebo Irska. Tyto dílky představují různá výrobní a obytná území. Například farmy na potraviny nebo elektrárny, které lze řetězit a získávat tak stále více bodů. Připojení k hradům a katedrálám navíc přináší další odměny a strategické možnosti. Hra přímo odměňuje tvořivost a schopnost plánovat do budoucna. Prakticky každý tah přináší nějaké body, ať už okamžité, nebo připravující půdu pro závěrečné bodování.

Vizuální zpracování vypadá z dostupných obrázku výrazně barevné a nadějeplné. Mapy budoucího Skotska a Irska září barvami a hra se vyhýbá temné dystopii. Ilustrace zpracovaly výtvarnice Anna Przybylska a Kate Redesiuk, které vdechly komponentům, hernímu plánu i samotné krabici estetiku keltského umění a moderní elegance. Výrazné symboly, nádherně tvarované figurky katedrál a hradů či jemně stylizovaná písma na kartách dohromady tvoří vizuální zážitek na který se poměrně hodně těším. 

Hra je určena pro 2 až 4 hráče od 10 let a jedna partie zabere přibližně 45 až 60 minut. Díky jednoduchým pravidlům by mohla být přístupná i pro rodiny nebo méně zkušené hráče, ale zároveň nabízí dostatek taktiky, aby bavila i herní nadšence. Ostatně, není divu, za designem stojí Reiner Knizia, německý autor s doktorátem z matematiky a se stovkami herních titulů za sebou, mezi nimiž jsou i legendy jako The Quest for El Dorado, MLÊM: Vesmírná agentura, Zoo Vadis nebo Mille Fiori.

V irské variantě se na mapě objeví čtrnáct „Round Towers“ – kruhových věží, které přinášejí mocné efekty jako například možnost položit dvě destičky místo jedné nebo okamžitý bodový zisk za splněné podmínky. Tato část hry působí dynamičtěji a vyžaduje více taktické pozornosti, protože hráči musí sledovat, jaké věže jsou k dispozici a co jim mohou přinést. Skotská část je naopak klidnější a ideální pro vstup do světa Rebirth.

Na mě osobně to působí, že Rebirth bude velmi přístupá eurovka, podobně jako Naše osada, na níž se těším, až nám i REXíci přinesou v našem mateřském jazyce. Otázka je, zda se ji dočkáme ještě letos nebo až příští rok. Pochopitelně se pokusíme ještě před vydáním připravit zevrubné preview, které by hru představilo více do detailu. 

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: