Říše her

Vše o deskových hrách na jednom místě

Oath to Embers

Oheň, který mění svět.

Ve světě her existuje zvláštní kouzlo okamžiku, kdy se příběh snoubí s mechanikou a fantazie se stává základem pro skutečně nezapomenutelné dobrodružství. Hráči už dávno nehledají jen hody kostkami a přidávání bodů zkušenosti – touží po výrazných příbězích, rozhodnutích, která mají váhu, a postavách, jež se vyvíjejí na základě vlastních činů. Moderní herní design se stále více přiklání k tomu, aby každé rozhodnutí mělo důsledky a každý tah byl součástí širšího narativního rámce. Právě v tomto duchu vznikají tituly přinášející skutečné ponoření do světa plného magie, morálních dilemat a památných okamžiků.

A nejinak to snad bude i u nově vznikajícího titulu Oath to Embers, který představuje rozsáhlou kampaňovou hru pro jednoho až čtyři hráče, která vás vtáhne do temného fantasy světa jménem Astyria. Díky herní době pohybující se kolem devadesáti až sto dvaceti minut na jednu partii a doporučenému věku od třinácti let míří hra na milovníky příběhů hledající rozsáhlé dobrodružství spojené s propracovaným vývojem postav. Autory jsou Halo Grey a Antonio Zax, přičemž Halo Grey se podílí i na výtvarné stránce projektu.

V Oath to Embers se hráči ponoří do čtyř dějství kampaně, která mají podobu takzvaných Storybooků. Každé rozhodnutí, jež společně či jednotlivě učiní, ovlivní následující události a směřuje k novým setkáním a střetům. Bitvy probíhají na modulárních herních plánech, které se v průběhu konfliktu proměňují. Na cestě hráči získávají nové dovednosti, předměty a vzpomínky, které mění charakter jejich hrdiny. Tento důraz na prožitek postavy vychází z autorovy touhy nahradit klasický systém „boj–zkušenosti–levelování“ mechanikou, která reflektuje morální volby a traumatické zážitky.

Unikátním prvkem hry je originální kombinační systém karet, jehož základem je pouhých šest karet v ruce. V průběhu hraní však lze odemykat další stovky karet, díky čemuž se možnosti hráčů rozšiřují o nové dovednosti a mocnější efekty. Každé kolo se na herní plán vyloží tzv. Battleflux karty měnící podmínky boje a nutí hráče okamžitě reagovat na nečekané zvraty. Oath to Embers také snižuje vliv náhody, takže vítězství vychází hlavně ze strategických rozhodnutí a schopnosti týmu spolupracovat. Hráči jsou navíc neustále zapojeni i mimo svůj vlastní tah, protože vykládané karty fungují jako otevřená skládačka, do níž mohou všichni průběžně zasahovat.

Jádrem hry je svět Astyria, místo s bohatou historií, plné božských i lidských intrik. Zrodilo se během tzv. Primordial Bedlam, kdy na Zemi vládli obří bestie a rasy zrozené z Verdantry. Po příchodu rasy Asali na černých kometách propukla válka známá jako Usurpation, při níž se Asali zmocnili vlády. Jejich bohové jako Tryss, Melaya nebo Nafasi pak utvářeli tvář Astyrie, ale postupně ztratili svou moc či pozemské ambice. Následovalo několik ničivých konfliktů, během nichž se zrodili prokletí Umbralové, města padala a opět se zvedala z popela. Postupně došlo ke zformování nového království Boernallye a vzniku dlouhotrvajícího míru. Ten však narušil čin generála Uriena, jenž zavraždil krále Peliase, a mladý král Regis IX nyní čelí hrozbě nákazy zvané wither i sílícímu zlu, které opět povstává ve stínech.

Celá kampaň je vystavěna na pestrosti hrdinů se silným příběhovým zázemím. Kryger Bryk je enforcer z kmene Brunyků, který se odcizil od své severské domoviny. Loriah Lucah je mladá kněžka, jež porušuje přísná pravidla církve, aby mohla pomáhat opuštěným dětem v ulicích Boernallye. Hamza je slepý mnich, který boj s temnými silami vnímá jako spirituální poslání a dokáže se spojit se zbloudilými dušemi v astrální rovině. Talina z kmene Ethuri mistrně utíká ze zajetí a pohybuje se ve stínu, kde čekají další přisluhovači chaosu. Erdin Temir, lovec z lidu Mineborn, brázdí s věrným vlčím společníkem deštěm sužované lesy a čelí basiliskům ohrožujícím karavany. Nabyri, mocná Umbral kouzelnice, se snaží proniknout do zakázaných tajemství královské knihovny, aby zjistila pravdu o svém ztraceném božském dědictví. Každá z postav přináší do hry vlastní motivaci, což určitě bude vytvářet širokou paletu příběhů a dilemat, která hráči postupně budou odkrývat.

Podstatnou roli v celkovém zážitku bude hrát i aplikace Forteller, jež hru obohatí profesionálním dabingem, hudebním doprovodem a rozsáhlým scénářem, který zabírá přes dva romány textu. Rozhodnutí hráčů tak získávají ještě silnější atmosféru, protože za nimi stojí pečlivě napsaný a namluvený příběh. Autor Halo Grey, který má zkušenosti s tetováním a fantasy ilustracemi, chtěl vytvořit svět, jenž působí živě a současně podporuje emergentní příběhy. Astyria proto oplývá originálními bytostmi, jedinečnými kulturami, svéráznou magií i zvláštními jevy typu mluvících potravin. To vše dohromady vytváří pozadí, v němž se lze snadno ztratit na dlouhé hodiny.

Oath to Embers je záměrně navrženo tak, aby bylo srozumitelné i hráčům, kteří dosud nemají bohaté zkušenosti s velkými příběhovými hrami. Přesto obsahuje dostatečnou taktickou variabilitu pro veterány milující komba a promyšlené partie. Boj je rozdělen do více fází, využívá modulární mapy a různorodé akce, takže rozhodně nejde jen o házení kostek. Každé vítězství si hráči budou muset zasloužit správnými tahy, a když prohrají, lze snadno identifikovat, kde a proč strategie selhala.

Za vznikem tohoto výjimečného projektu stojí silná autorská vize. Halo Grey vytvořil Oath to Embers jako spojení své lásky ke světu deskových her a výtvarného umění. Hru chce vydávat nezávisle, bez podpory velkého vydavatelství, což jí dodává autentičnost a ryzí charakter. Výsledkem je může být jedinečné dílo, které v sobě snoubí epický fantasy příběh, promyšlenou herní mechaniku a osobní vášeň. Právě proto má Oath to Embers ambici stát se nejen hrou, ale i nezapomenutelným zážitkem. Uvidíme jak se bude hře dařit až se objeví u hráčů na stolech. 

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: