Říše her

Vše o deskových hrách na jednom místě

Nový Gamebook

Dobrodružství, kde magie překračuje hranice rozumu.

Dobrodružství má mnoho podob. Můžeme se do něj ponořit na stránkách epických románů, prožívat jej ve strhujících deskových hrách nebo ho nalézt v kinematografických světech. Existuje však forma spojující literární hloubku s interaktivitou, jež vtahuje čtenáře do příběhu více než cokoli jiného. Tento formát otevírá dveře do světů, kde nejsme pouhými pozorovateli, ale skutečnými aktéry. Sami rozhodujeme, kam se vydáme, komu důvěřujeme a jaké riziko jsme ochotni podstoupit. Každé rozhodnutí nás přibližuje k triumfu, nebo nás vrhá do propasti neúspěchu. Tato unikátní symbióza knihy a hry vytváří neopakovatelné zážitky, které jsou osobní, intenzivní a nepředvídatelné.

Ano, přesně tak, dnes tak trochu vybočíme z ranku deskových her a budeme se věnovat velmi blízkým gamebookům. Negart Group je česká série gamebooků, která si získala oblibu mezi fanoušky interaktivních příběhů. Autoři Václav Kroc a Zbyněk Dach v ní vytvořili svět plný dobrodružství, kde čtenář rozhoduje o osudu hlavního hrdiny. Každý gamebook této série představuje samostatný příběh, ale některé díly na sebe volně navazují nebo se odehrávají v rámci stejného fantastického univerza. Série je inspirována legendárními díly, jako je Fighting Fantasy, a nabízí hráčům rozmanité příběhy, bohatý svět a napínavé výzvy.

Nejnovější přírůstek této série, šestnáctý díl nazvaný Blesky a šílenství, pochází z pera Zbyňka Dacha. Tento gamebook přináší čtenářům příběh plný nečekaných zvratů a napětí. Hlavní hrdina se ocitá v roli jediného přeživšího, po zničení školy bojové magie a nese tajemný artefakt, jehož tajemství je klíčem k celému příběhu. Úkol je jasný – najít svého mistra a informovat ho o katastrofě, jenž postihla školu. Na této cestě však čeká mnoho nebezpečí, magických anomálií, nepřátel a výzev, které čtenář musí překonat, aby mohl příběh úspěšně dokončit.

Hrdina má možnost plout na pirátské lodi, cestovat na létajícím stroji vytvořeném trpasličími vynálezci a objevovat magii ztracenou v grimoárech a kodexech. Hráči si mohou přivlastnit poklady nepřátel, ovládat mocná kouzla a odkrývat hluboká tajemství magie. Současně však musí čelit hranici mezi magickým talentem a šílenstvím, která je velmi tenká. Gamebook tak klade důraz na psychologii hlavního hrdiny a ukazuje, že největším nepřítelem se může stát samotný čtenář, pokud nezvládne nástrahy příběhu.

Gamebook je nyní dostupný v českých knihkupectvích díky nakladatelství Perseus a těší se velkému zájmu mezi čtenáři. Díky rozsáhlým možnostem při rozhodování a otevřenému světu by mohl tento titul nabízet vysokou znovuhratelnost. Pro ty, kteří hledají dobrodružství v magickém světě a chtějí otestovat své schopnosti, by tento gamebook mohl být ideální volbou. No a jestli vše výše vyřčené bude opravdu tak fantastické, jako to vypadá na papíře, se dozvíte již za pár týdnů, protože nám majitel tohoto nakladatelství pan Luboš Falout poskytl jeden výtisk za účelem naší zevrubné recenze.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: