Říše her

Vše o deskových hrách na jednom místě

Nemesis: Den poté

Nemesis je zpět a je ještě víc nevyzpytatelná než dřív.

Nastal čas se opět shledat na naší oblíbené vesmírné lodi Nemesis, a to díky rozšíření s názvem Nemesis: Den poté, které nám přistálo na redakčním stole. Co nám přináší a jestli je dobré ho mít, se dozvíte v řádcích níže. Bez základní hry se však neobejdete.

Co najdeme v krabici?

V Nemesis: Den poté na nás čeká pět nových postav, které lze různě kombinovat i s postavami ze základní hry. Vždy však může být použita pouze jedna postava od dané barvy (tzn. Pokud ke hře použijete Trestankyni z rozšíření, tak již zároveň nemůže ve hře být postava vojáka ze základní hry) . Kromě nových postav nám rozšíření přidává i nový panel raketoplánu, samopalné věže, nové karty poplachů, vážná poranění rozleptání, karty vlastností jak pro nové postavy tak postavy ze základní hry a další herní materiál.

Nemesis: Den poté se dá hrát ve dvou různých režimech.

Jedním z nich je Epilog, který navazuje na předchozí odehranou partii, pokud loď nebyla zničena. Herní postavy je třeba si zvolit odlišné, než ty, které byly použity při předchozí partii, na kterou budeme navazovat. Zároveň se nechá herní plán tak, jak je včetně poruch a dveří, únikových modulů, zůstanou i objevené slabiny vetřelců. Naopak se odstraní všichni vetřelci, žetony požáru a hluku a již nalezené a sestavené předměty. Přidá se plán raketoplánu, z jehož kabiny se začíná, proběhne několik dalších příprav a vyšetřujete, co se na Nemesis stalo. Do hry nám vstupují poplachy, které je nutné vyřešit. Při Epilogu nám ze hry odpadá evoluce vetřelců a má specifické podmínky pro vítězství. Těmi jsou otočené všechny žetony průzkumu. Dále, abyste mohli být mezi vítězi, tak je nutné mít splněný osobní požadavek, který jste na začátku partie obdrželi a také být zpět v raketoplánu, který se po posledním kole vrací zpět na mateřskou loď. Poslední, nám již známou podmínkou, je projít kontrolou infekce. Vyšetřování trvá pouze pět herních kol a jeho odehrání by mělo trvat maximálně hodinu.

Druhý je režim Vyšetřování, který lze na rozdíl od Epilogu hrát i kooperativně. Jde vlastně o novou hru, kterou chystáme už s připojeným raketoplánem. Do partie vstupují nové místnosti, nové události s poplachy a vlastně vše, co nám rozšíření přináší, včetně nových postav a jejich vlastností. Vyšetřování je hlavně pro ty, kteří si chtějí vše užít od první chvíle a neabsolvovat předtím X hodin hraním základní partie, kdy se k Epilogu díky zničení lodi ani nemusíme dostat.

Žeton prvního hráče, nové postavy a Laika.

Karty vlastností

Přidávají každé postavě nějaké výhody a nevýhody po celou dobu partie. Tuto kartu má každý hráč vyloženou u svého herního panelu.

Samopalné věže

Objevují se na lodi díky žetonům průzkumu, tudíž ne vždy do hry vstupují. Když se tak stane, tak jsou jednou z dobrých věcí, které můžete potkat a využít k pomoci. Mají tři režimy – buď jsou vypnuté, pálící na vetřelce a nebo k našemu neprospěchu pálící úplně na všechny. Palebný režim je možné změnit, ale jen v centrále věží. Nepříjemné je, když máte centrálu věží, avšak žádná samopalná věž se na plánu nenajde. Pak vám centrála jen zabírá místo pro jinou, třeba užitečnější místnost.

Nemesis: Den poté nám dělá hru opět zajímavější ale hlavně náročnější. Kromě úkolů, či osobních požadavků řešit i poplachy, je někdy opravdu frustrující. Ale pokud jste si zamilovali Nemesis poprvé, tak tohle prostě chcete mít doma taky, i když pořizovací cena pro někoho nemusí být příjemná. Avšak kdo by nechtěl pokořit další milník obtížnosti a zjistit, co se tam proboha předtím stalo?

Nemesis: Den poté získává od Říše her ocenění:

Poděkování

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti MindOK.

Hru můžete zakoupit přímo zde.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: