
Dying Light: The Board Game
Temnota přichází, přežijte noc!
Svět, jak ho známe, se zhroutil. Lidé čelí důsledkům pandemie, která proměnila většinu populace v nebezpečné nakažené. V troskách civilizace se naděje drží jen na nitkách, a přeživší musí bojovat nejen s nepřáteli, ale také s hladem, strachem a vlastními slabostmi. V temnotě však vždy existuje jiskra odvahy – skupina „Runnerů“ se vydává na nebezpečné mise ve zničeném městě Villedor, aby zajistila přežití těch, kteří stále doufají v lepší zítřky.
Tvůrci Przemysław Zub a Bartosz Tomala společně s herním studiem Glass Cannon Unplugged přenesou atmosféru populární videoherní série Dying Light na herní stoly. Desková adaptace nabídne hráčům plnohodnotný kooperativní zážitek plný strategických rozhodnutí, dynamického pohybu a intenzivního boje. Hra bude určena pro jednoho až čtyři hráče a její příběh se bude odehrávat ve stejném univerzu jako její videoherní předloha. Navíc je příjemnou informací, že do místních luhů a hájů přinese tuto hru v našem mateřském jazyce společnost Albi během příštího roku.

Hráči se chopí rolí Runnerů, odvážných přeživších, kteří se vydávají do nebezpečných ulic města Villedor. Herní plán bude tvořen modulárními deskami, které umožní pokaždé vytvořit nové prostředí. Navíc díky použití 3D prvků a detailně zpracovaných miniatur postav i nakažených, nabídne hra silný vizuální zážitek. Každá partie se bude odehrávat ve dvou fázích. Během dne budou hráči prohledávat město, sbírat zásoby a plnit mise, zatímco v noci se vše změní. Nakažení budou agresivnější, jejich počty narostou a město se stane téměř neobyvatelným. Hráči budou muset čelit neustálému tlaku, plánovat své akce a rozhodovat, kdy riskovat a kdy se stáhnout.

Mechanicky se hra zaměří na dynamický parkourový pohyb a soubojový systém. Pohyb hráčů po mapě nebude omezen jen na horizontální směr, ale umožní také šplhání, skoky přes střechy nebo přeskakování překážek. Bojový systém pak nabídne širokou škálu zbraní, od improvizovaných tyčí a seker až po modernější vybavení. Zbraně se však budou opotřebovávat a hráči si je budou muset sami opravovat nebo hledat nové.

Jedním z klíčových prvků hry bude také střídání dne a noci. Ve dne se nakažení pohybují pomaleji a jejich chování je předvídatelnější, což hráčům dává šanci plánovat a hledat vybavení. Jakmile ale zapadne slunce, město ožije smrtícími predátory, kteří jsou rychlí, silní a neúnavně pronásledují svou kořist. Tento prvek přinese do hry velkou dávku napětí a nutnost přizpůsobit taktiku měnícím se podmínkám.
Dalším aspektem bude rozhodování se v rámci příběhu. Hráči budou spolupracovat, aby překonali překážky, ale zároveň se budou muset rozhodovat, jak přistupovat k různým frakcím ovládajícím město. Některé mise budou vyžadovat podporu určitých skupin, ale volba spojenců může mít své důsledky v pozdější fázi hry. Díky tomuto prvku bude každá partie unikátní a hráči si budou moci hru užít opakovaně s odlišnými zážitky.

Dying Light: The Board Game slibuje jedinečný zážitek kombinující strategické plánování, akci a příběhové rozhodování. S detailními komponenty, dynamickým herním prostředím a proměnlivými podmínkami nabídne hráčům výzvu, která osloví jak fanoušky videoherní předlohy, tak i milovníky náročných kooperativních deskových her.