
Chystá se Heroes of Might and Magic Card Game
Společnost Archon Studio nedávno oznámila vývoj nové karetní hry zasazené do světa legendární série Heroes of Might and Magic. Nepůjde o rozšíření k dříve vydané deskové adaptaci Heroes of Might and Magic III: Desková hra, ale o samostatný projekt odehrávající se ve stejném fantasy univerzu inspirovaném slavnou videoherní sérií. Nový titul, označovaný pracovně jako Heroes of Might and Magic Card Game, zamíří koncem roku 2025 na platformu Gamefound, kde odstartuje crowdfundingová kampaň.
Archon Studio navazuje na úspěch své předchozí deskové hry Heroes of Might and Magic III: The Board Game, která v roce 2022 oslovila téměř 27 tisíc fanoušků a získala přes 3,8 milionu eur. Navíc navázala další úspěšnou kampaní, která potvrdila silný zájem o herní zpracování této značky. Nově oznámená karetní hra není rozšířením ani přímou návazností, ale zcela samostatným titulem, jenž přenese ikonické prvky známé z počítačové předlohy do světa karetní strategie.

Fanoušky by nový projekt mohl zaujmout i díky podobnosti s dřívějšími digitálními karetními hrami ze světa Might & Magic, jako byla free-to-play online hra Duel of Champions (2012–2016) nebo nedávno představená mobilní strategie Might & Magic: Fates. Archon Studio tak zřejmě plánuje navázat na tradici soubojů hrdinů a armád, tentokrát však v čistě stolní, fyzické podobě.
Pro inspiraci toho, jak by karetní ztvárnění mohlo působit v praxi, si připomeňme prvně zmiňovaný titul Duel of Champions. Tato digitální hra nabízela hráčům možnost sestavovat balíčky na základě frakcí, které měly své specifické jednotky, kouzla a hrdiny. Herní mechanismy byly založeny na správném rozmisťování jednotek do bojových linií, efektivním využívání many a načasování klíčových akcí. Hráči bojovali o kontrolu nad bojištěm, přičemž důraz byl kladen nejen na sílu karet, ale i na jejich synergii. Výběr hrdiny měl vliv na různé typy kouzel, přičemž hra nabízela sedm odlišných škol magie – od ničivé magie ohně přes ochranné štíty až po temná kouzla narušující protivníkovy strategie. Každý hrdina měl přístup pouze k určitým školám, což zásadním způsobem ovlivňovalo sestavování balíčku i způsob hry. Tato specializace vedla k rozmanitým herním stylům a nutnosti přizpůsobit taktiku nejen vlastnímu hrdinovi, ale i tomu, čemu mohl čelit na druhé straně stolu. Právě tento promyšlený styl hraní a tematické zasazení by mohl sloužit jako vodítko, jakým směrem se může fyzická karetní verze od Archon Studia ubírat.

První dostupné informace naznačují, že Heroes of Might and Magic Card Game nabídne široké možnosti budování taktik v rámci vybrané frakce. Hráči budou do bitvy povolávat známé jednotky a tvory z univerza Heroes, používat mocná kouzla a získávat artefakty, které mohou ovlivnit průběh partie. Klíčovým prvkem bude výběr frakce a hrdiny – každý z nich nabídne specifické efekty a schopnosti, které se v průběhu hry dále rozvíjejí. Zvolený národ určí úvodní přístup ke hře, ale další vývoj ovlivní i nasbírané artefakty nebo ovládnuté lokace na bojišti.
Na vývoji se podílí tým designérů, kteří pracovali na deskové adaptaci HoMM III, a dvě výtvarnice známé v komunitě Heroes – Iana Vengerová a Magdalena Katańska. Podle Erica Damiana-Verneta z Ubisoftu, jenž má na starosti značku Heroes of Might and Magic, půjde o svižnou a přístupnou karetní hru vhodnou pro rychlé partie. Výtvarné zpracování by mělo zaujmout nejen hráče, ale i sběratele, a navázat na vizuální styl, který si fanoušci série oblíbili.

Další podrobnosti zatím nebyly zveřejněny, vývoj hry je stále v rané fázi a oficiální kampaň na Gamefoundu proběhne až ke konci letošního roku. S ohledem na dosavadní úspěchy Archon Studia a silné postavení značky Heroes of Might and Magic však vzbuzuje tento projekt velké očekávání. Otázkou zůstává, zda se lokalizace do češtiny zhostí opět společnost Xzone, která byla výhradním distributorem lokalizované verze deskové hry Heroes of Might and Magic III. Pokud by se historie opakovala, byla by to pro české hráče skvělá zpráva.