Vzhůru na palubu

Podlahy volají

Ano, je to tak, nový rozměr deskový her se jmenuje podlaha. Autor populárních karetních her Sabotér a Sabotér Duel Fréderic Moyersoen trefně zaregistroval, že při hraní deskovek s dětmi není vysedávání u stolu to pravé ořechové. Děti mají potřebu se neustále vrtět, odbíhat, zkrátka nerady sedí dlouho na jednom místě. A tak vymyslel hru Vzhůru na palubu (Ship Ahoy)!, kde je stůl spíše překážkou.

Ukazka herních komponentů

Kompetitivní hra Vzhůru na palubu! je určena dvěma až čtyřem námořníkům přibližně od šesti let. Hráči si (nejlépe po dohodě s rodiči) vyberou nějaké bezpečné místo, kde mohou hrát, a podle jejich počtu zde vytvoří pomyslný čtverec (2/4 hráči) nebo trojúhelník (3 hráči). Každý hráč pak umístí do jednoho rohu svůj přístav, hory a obrannou věž. Uprostřed herní plochy se položí jako překážka další hory. Pokud se na podlaze vyskytují jiné objekty v podobě nábytku či radiátoru, jsou to všechno přirozené překážy oceánu. Potopená židle nebo skříň? No jo, to se na moři holt stává.

Zátoka s horou a přístavem

Každý námořník do svého přístavu zakotví tři lodě a hra může začít. Hráči se v tazích střídají a mají k dispozici tři akce ve stanoveném pořadí:

  1. Palba z kanónu
  2. Plavba
  3. Boj nablízko
Instrukce z návodu, jak správně použít dřevěný kanón s gumičkou.

Pálit z kanónu mohou buď z pozice věže nebo vlastní lodi. Pokud dřevěný projektil porazí soupeřovu loď nebo věž, je tato zničena a úspěšný střelec si ji může vzít do své sbírky trofejí.

Ukázka pohybu jedné lodi o tři uzly

Rychlost lodi se měří v uzlech a ve hře tomu nebude jinak. Pro plavbu je zapotřebí kostka se symboly uzlů. Hodit lze jeden, dva nebo tři uzly. Pak se ke slovu dostává provázek s uzly a hráč může posunout své lodě o takový počet uzlů na provázku, jaký mu padl na kostce. Celkový výsledek je možné rozdělit mezi více lodí, např. když padnou tři uzly, tak jednou lodí plout o dva uzly a druhou o jeden uzel.

Levá kostka pro akci Boj nablízko, pravá kostka pro akci Pohyb

Pokud některá loď dopluje k lodi nebo věži soupeře, mohou hráči bojovat na blízko. Tento typ souboje řeší druhá kostka s meči a vlajkou. Když padne meč, boj pokračuje do příštího tahu. Padne-li vlajka, soupeř se vzdal a hráč si bere jeho loď nebo věž do sbírky trofejí. Z boje na blízko nelze uniknout. Jakmile jednou boj začne, hráči, jejichž jendotka je v souboji, musí ve svých tazích boj vyhodnocovat, dokud nebude znám vítěz.

Hra končí ve chvíli, kdy někdo z hráčů ztratí všechny lodě i věž. Námořníci si pak porovnají trofeje, každá soupeřova potopená loď je za jeden bod, dobytá věž za dva body. Vítězí hráč s nejvýšším skóre.

Při hře dvou hráčů mají oba soupeři k dispozici dvě věže a šest lodí. Zápasit se dá i v týmech dva na dva.

V návodu jsou kromě základních pravidel i další varianty hry, které děti jistě doplní o mnohé vlastní (na které se osobně moc těším). Kromě toho bude hra obsahovat i několik minirozšíření, jako například krakena, pirátskou loď nebo bouři, které ovlivní průběh hry a zvýší znovuhratelnost.

O lokalizaci hry Vzhůru na palubu se postaralo vydavatelství Albi. Hra měla původně stihnout loňský podzim, globální problémy v dopravě ale vydání zdržely. Podle posledních zpráv hra doputuje na pulty obchodů během konce března letošního roku. Nedočkavci si mohou produkt pohlídat TADY.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: