Vyšetřovatelé, připravte se! Čeká na vás výlet do středověku

Letošní konec roku je ve znamení jednoho oznámení lokalizace deskové hry za druhým. Každé vydavatelství si našlo svoji jedinečnou cestu, jakým způsobem hráče informuje chystanými přírůstky do jejich portfolií. Kupříkladu kluci z Brna ze společnosti REXhry, počkali stylově až na Štědrý den a následující tři dny, aby na svých facebookových stránkách zveřejnili čtyři nové tituly, na které se můžeme těšit v našem mateřském jazyce. A propo, dnes je na řadě poslední oznámení, o němž si určitě taktéž něco řekneme, ale to až za pár dnů.

Ale pojďme k meritu věci této novinky, tedy k detektivní příběhové hře Mortum: Medieval Detective, která hráče zavede do ponuré doby středověké Evropy inspirované řadou legend a pověr. Autorem hry je Sergey Minevich, kterému výroba celé hry zabrala jednu dekádu. Jak samotní REXíci při oznámení zmínili, jde o hru, jenž zná opravdu málo nadšenců. Není ani divu – už samotné jméno autora mi mělo naznačit, že více informací bude k nalezení na stránkách psaných azbukou. Zas na druhou stranu, nedělejme z Mortum: Medieval Detective velkou neznámou, vždyť na BoardGameGeek má titul svoji kartu i s popisem, z nějž je patrné, že k jedné partii mohou usednout 1 až 6 hráčů s doporučeným věkem od 12 let a jedna partie by měla zabrat okolo 2 až 3 hodin.

Partii se myslí průchod jedním ze tří dostupných scénářů, které jsou součástí jedné dějové linie. Pro účely vyprávění má každá kapitola svůj vlastní baliček karet scénářů, jejichž množství je v rámci 82 až 114 karet, v závislosti na daném scénáři. Těmito kartami se budete postupně „probírat“, lépe řečeno procházet po městě a za pomocí mincí, žetonů nebo akcí hledat indicie, vyslýchat, pronásledovat podezřelé apod. Hráči mají svobodu volby, jak se v danou chvíli zachovat – nikoliv tak, jak je napsán výběr možností na některé kartě, ale protože chtějí danou akci vykonat právě nyní. Příkladem může být dilema, za kým se jít nyní poptat, zda nespatřil něco podezřelého – kováře nebo lesníka? A co když kovář něco skrývá? Využitím žetonu pronásledování lze tuto situaci „ohlídat“ a následně si za nějaký čas přijít potvrdit tuto domněnku. Vtip je v tom, že Mortum: Medival Detective využívá vlastní herní mechanismus odehraného času (nikoliv reálného), což v praxi znamená, že pakliže si hráči neuvědomí některé skutečnosti včas, již navždy (do příštího hraní) je jim zapovězena možnost získat důležité vodítko k rozlousknutí zápletky. Zas na druhou stranu to dovoluje různý způsob k přístupu vyšetřování – od razantního „vykopávání dveří“, až po pomalé vyčkávání. Důležitá fakta nejsou mnohdy řečeny napřímo, ale hráči musejí využil svoji intuici a dedukci k zodpovězení zákeřných otázek určující, jak dobří jsou vyšetřovatelé.

Zajímavým zjištěním byl fakt, že v balení nejsou pravidla, tak jak je známe u kterékoliv deskovky. Do rukou se nám dostane jen úvodní dopis a výběr z několika středověkých detektivů, kteří mají své speciální schopnosti a vybavení. V průběhu hraní postupně zlepšují své schopnosti, podobně tak jak je to možné znát z RPG her.

Osobně jsem na Mortum: Medieval Detective zvědav a myslím, že milovníci detektivních her mají zaděláno na komplexní vyšetřovací zážitek, kterého se dočkají během příštího roku plně v češtině. Jestli se kluci z REXher pustí i do chystaného rozšíření The Shalter přinášející nový samostatný scénář je otázkou, nicméně předpokládám, že když se hra bude těšit velké oblibě v našich končinách, tak se jej dočkáme taky. Ale nepředbíhejme a počkejme. Rádi se této středověké detektivce podíváme na zoubek v naší zevrubné recenzi.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: