Říše her

Vše o deskových hrách na jednom místě…. to je Říše her

Výlet do starobylého Egypta v Ankh: Gods of Egypt bude v češtině

Vypadalo to jako běžný pracovní den provázen nepříznivým podzimním počasím. Tedy, až do chvíle, kdy společnost ADC Blackfire, jako blesk z čistého nebe, oznámila informaci o tom, že si nás již během příštího roku dovoluje pozvat do starověkého Egypta plného bohů, faraónů a všemožných monster v obří hře Ankh: Gods of Egypt plně v češtině.

Hra navazuje na Blood Rage z mrazivého severu plného Vikingů a Rising Sun z Japonska. Završuje tak pomyslnou trilogii. Autor Eric M. Lang se snažil poupravit použité mechanismy area-control prvků, tak aby Ankh: Gods of Egypt byla pro hráče zábavnější, než například zmiňovaný Rising Sun, kde nastávaly pro hráče ne zrovna krátké okamžiky, kdy se nezapojovali do hry a čekali, až na ně přijde řada.

Jsme uvržení do doby upadající lidské víry v bohy. A právě do role jednoho z egyptských bohů je svěřeno vaše počínání, abyste naklonili lid na vaši stranu a ostatní bohy poslali do zapomnění. V herním pojetí se hráči střídají v jednotlivých akcích, což má za následek posouvání času. Po jeho naplnění nastává v jednotlivých regionech svár o nadvládnu nad ním.

Mohlo by se zdát, že na vás čeká i nějaké to vyjednávání nebo možnost spojit své síly v aliancích. To je v Ankh: Gods of Egypt možné pouze u konce hry, kdy dva nejhorší bohové spojí své síly, aby společně završili partii. Již samotné zmínění tohoto herního prvku veřejnost přimělo k velkým rozpakům, jak to bude v praxi fungovat a zda jít právě této linií nebude snadnější cestou k vítězství. Stejně tak spousty hráčů zajímá různorodost jednotlivých bohů a jejich přístupu ke hraní, speciálním schopnostem a možnosti vylepšování. Nicméně tyto obavy mohou být u každé hry před vydání, tak nezbývá než věřit, že autoři mají hru dobře vybalancovanou.

Stejně jako většina her od CMONu si i Ankh: Gods of Egypt prošla Kickstarterovou kampaní, ve které vybrala pěkných 3,2 milionů dolarů. Částka je to vskutku pěkná, nicméně se CMON určitě netajil tím, že očekával vyšší částku. Možná stojí za zmínku, že autoři měli smůlu na to, že souběžně probíhala veleúspěšná kampaň na Frosthaven (kampaň ukončená s astronomickou částkou přesahující 12,9 milionu dolarů).

Rozhodně na nás čeká pořádně nabušená krabice, plná karet, kartonu, ale hlavně figurek. Česká verze nebude obsahovat exkluzivní obsah, který nabízela kampaň na Kickstarteru. Kupříkladu nás minou některá monstra, jenž budeme moci najmout během hraní. Nicméně jsem přesvědčen o tom, že pro neangličtinářům se i tak dostane do rukou parádní hra se spoustou možností, plánování a nelítostných soubojů božstva v pískem zalitém starobylém Egyptě. A to již příští rok. Nezbývá mi než ADC Blackfire poděkovat za lokalizaci, protože ještě donedávna nebylo vůbec jisté, zda se někdo ujme této nelehké činnosti.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: