Říše her

Vše o deskových hrách na jednom místě…. to je říše her

V pasti k-prostoru

Podle spisovatele Terryho Pratchetta jsou zeměplošské knihovny zvláštními místy, kde nakupené knihy ohýbají prostor podobně jako velmi hmotné objekty v reálném světě zakřivují časoprostor. V reálném světě to (extrémně zjednodušeně) znamená, že na různých místech plyne různě rychle a že z extrémního zakřivení časoprostoru nemusí uniknout ani světlo, zatímco v tom zeměplošském světě může nadkritická masa uložených knih vytvořit smyčku do k-prostoru, zvláštního místa, které dokáže spojit různé knihovny v celém multiverzu. A kdo ví, třeba je takovou knihovnou i hlavní dějiště nové karetní únikové hry Lea Coloviniho, který je známější spíše menšími (a popravdě ne příliš populárními) tituly jako Carolvs Magnvs či Carcassonne: Objevitelé.

Tahle opuštěná knihovna totiž uzamkne 1-4 hráče do svých útrob a bude jen na jejich důvtipu a umu, zda se dokáží prokousat řadou rébusů, hádanek a šifer a najít tak cestu ven. Hádanky nejsou nijak komplikované a složité, hra je tedy určena spíše začínajícím „únikovkářům“. Na příběh a atmosféru zde není kladený příliš velký důraz; těžiště zde leží víceméně pouze v řešení hádanek a šifer. Na druhou stranu hra slibuje určitou nelinearitu, kdy je možno řešit několik různých puzzlů paralelně a zmírnit tak riziko případného záseku na jednom místě.

Ve světě hra zatím nesklízí větší ovace a je hodnocena spíše podprůměrně; uvidíme však, jak se jí povede u nás, kde se deskové/karetní verze únikových her těší značné oblibě. Vlastní zkušenost s unikáním z opuštěné knihovny si budeme udělat již v průběhu léta 2021.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: