Takový trochu jiný dungeon keeper ze světa Hrdiny v kostce
V temných hlubinách podzemí, kde se klikaté chodby proplétají s pastmi a tajemnými komnatami, vznikají legendy. Stavitelé těchto míst nejsou jen obyčejní tvůrci, ale mistři taktiky, kteří pečlivě plánují každý krok, aby vytvořili podzemní komplex, jenž bude nejen funkční, ale také jedinečný. Jejich úkolem není jen vytvořit spletitý labyrint, ale propojit místnosti, splnit různé výzvy a co nejlépe využít dostupné zdroje.
Architekti Skalistého hřbetu je desková hra zaměřená na tvorbu dungeonu, kde hráči draftují karty a budují své vlastní podzemní prostory s cílem nasbírat co nejvíce vítězných bodů. Zaujalo? Sláva, radujme se, společnost REXhry před pár dny oznámila, že tuto hru ze světa Hrdiny v kostce do místních luhů a hájů přinesou v našem mateřském jazyce.
Z dostupných obrázků a zdrojů to vypadá, že hra bude mít moc hezky vypadající komponenty, jako jsou dřevěné figurky s potiskem, kartonové prvky a krásně ilustrované karty. Hlavní herní plán by měl sledovat množství zlata a pořadí hráčů, kteří mezi sebou budou soupeřit o dosažení různých cílů. Karty dungeonů a cílů mají být přehledné a intuitivní, zatímco komorové karty, znázorňující různé nestvůry, pasti a truhly, by měly oživit podzemní prostory a poskytovat prostor pro umístění herních žetonů.
Ve stručnosti k pravidlům. Každá partie by měla být rozdělena na čtyři kola, z nichž každé zahrnuje fáze konstrukce, vylepšení a úklid. V konstrukční fázi hráči draftují pět karet, přičemž se směr výměny karet každé kolo mění. Karty by hráči měli umisťovat do svého dungeonu ve čtyřech řadách, postupně zakrývající části dříve položených karet. Ve fázi vylepšení si hráči sečtou své zlato a podle jeho množství si vyberou vylepšení nebo karty výzev. Každé vylepšení by se mělo projevit okamžitě na hráčově dungeonu, čímž se rozšíří taktické možnosti. Úklidová fáze pak slouží k přípravě na další kolo. Čili taková klasika.
Na konci čtyř kol, po umístění šestnácti karet do každého dungeonu, následuje závěrečné bodování. Hráči získají body za zbývající zlato, splněné cíle na kartách dungeonů a propojení komor s vchodem či východem. Cílem bude propojit co nejvíce komor, aby se maximalizovaly body. No a pochopitelně, kdo má nejvíce bodů široko daleko okolo stolu, je vítězem a můžeme jej označit za hlavního dungeon keepera.
Hra je určená pro jednoho až pět hráčů, přičemž solitérní režim bude řízen balíčkem karet, který stanoví zlaťáky a cíle, jenž musí hráč překonat. Očekává se, že draftovací mechanika přinese zajímavé taktické rozhodování, kdy hráči budou muset zvažovat, jaké karty si ponechat a které přenechat soupeřům. Rozmanitost komorových karet, plánů a cílů by měla zajistit vysokou znovuhratelnost a dynamiku každé partie. Architekti Skalistého hřbetu slibují být zajímavou volbou pro hráče hledající dynamickou hru s prvky strategie a budování. Jakmile se nám hra dostane do rukou, pochopitelně vám rádi přineseme naše zevrubné pocity a dojmy z hraní v naší recenzi.