Tainted Grail: Niamh a Ozvěny minulosti

Ještě větší zážitek z už tak skvělé hry

Na konci března Albi plánuje přivézt dvě nová rozšíření k velkolepé výpravné hře Tainted Grail. Jde o kampaň Poslední rytíř, jež se odehrává čtyři sta let po událostech úvodního příběhu Pád Avalonu, a kampaň Věk legend odehrávající se šest set let před událostmi úvodního příběhu. Obě kampaně jsou ukryté v jedné velké krabici Tainted Grail: věky minulé a budoucí. Toto veliké rozšíření jsem vám již představoval a naznačil jsem zde také několik menších doplňujících rozšíření. A právě na ně bych se dnes rád podíval podrobněji.

Tainted Grail: Niamh

Nejmenším z doplňků je nová nehrdinka Niamh.

Je to zvláštní postava. Na Avalonu se totiž účastnila vylodění krále Artuše. Byla při jeho tažení ostrovem, v boji s Divnotou a při podrobení si Avalonu. O šest set let později však také pozorovala vyhasínání menhirů a snahu o zabránění pádu Avalonu. Ale v příběhu se objevila také v mrazivých dobách o dalších čtyři sta let později. Ano, Niamh zažila celou historii ostrova. Z nějakého důvodu je velmi dlouhověká. Má mnoho tváří. Zbojnice, válečnice, ochránkyně stromu, průvodkyně, kapsářka, žena mnoha jmen. Všude známá, všude nenáviděná.

Je to tak. S Niamh můžete prožít všechny tři kampaně.

Má samozřejmě svůj balíček karet boje a diplomacie, mimochodem již tradičně s velmi povedenými ilustracemi, ale aby hra za ni nebyla tak jednotvárná, můžete si vybrat libovolnou barvu základního balíčku boje a diplomacie.

Měl jsem sto chutí odehrát za Niamh rozšiřující kampaně Poslední rytíř i Věk legend, ale nakonec jsem si ji nechal na později. Vyzkouším si totiž kompletní trilogii.

Nicméně pro ty z vás, kteří Tainted Grail ještě nehráli, ale touží si to vyzkoušet, nebo ty z vás, kteří si chtějí před rozšiřujícími kampaněmi nejprve rozehrát znovu Pád Avalonu, by tato postava mohla být zajímavou volbou.

Už jen názvy karet z balíčku diplomacie ve mně vzbuzují zvědavost: Žalostný vzlyk, Bezelstný úsměv, Manipulace, Skořápky, Švindl, Přitažlivost, Neslušný návrh, Dávno zapomenutá melodie, Mnohomluvnost či Mazaný jazyk. A co teprve bojové karty: Bodnutí do zad, Odkaz století, Nekonečný roj, Krysa v koutě, Hlodání, Přátelíčkové, či Vábnička. Pomalu si začínám myslet, že ty krysy na jejím rameni zde nebudou náhodou.

Moc se těším, až s Niamh prožiju celé dějiny Avalonu a odhalím její tajemství.

Tainted Grail: Ozvěny minulosti

Možná jste si stejně jako já, při hraní Tainted Grailu utvořili se svým nehrdinou jisté pouto. Při hraní jste občas nalezli nějaký ten náznak z jeho minulosti, ale z těchto střípků poskládat životopis mé postavy prostě nešlo. Otázek bylo více než odpovědí. A proto jsem s nadšením uvítal druhé malé rozšíření, jež Albi vydá k sáze Tainted Grail. Jde o Ozvěny minulosti.

Každý z hrdinů zde má list hrdiny s událostmi, jejichž prožití jim připomene vzpomínku z jejich života. Může to být návštěva nějakého místa, vítězství v obtížném střetu, objevení určitého tajemství či získání nějakého stavu, snění, či noční můry, omrzliny, hromadění surovin, velení jistým oddílům, ale i stav počasí. Také delirium šílenství či umírání dokáže uvolnit vzpomínku.

Se vzpomínkou se seznámíte v knize vzpomínek pod jménem svého hrdiny a číslem vzpomínky. Díky tomu se budete moci krásně vžít do svého nehrdiny a lépe pochopíte důsledky jeho života, které na vás vyskakují z kampaní.

Ale to není vše.

Vždy trojice vzpomínek je svázána do jedné skupiny. Pokud se vám povede splnit události, jež vedou k odemčení těchto tří svázaných vzpomínek, vaše postava si vzpomene, že vlastně umí provést jednu z legendárních akcí. A tyto silné akce vás jednou, při správně načasovaném použití, mohou vytáhnout z bryndy, kterou byste bez nich jen stěží zvládli. A že takových situací v Tainted Grailu je opravdu požehnaně.

Vzpomínek je celkem devět. Pro jednu postavu lze tedy získat tři jednorázové akce. Jste zvědaví, co všechno váš nehrdina dokáže při prozření? Obrázek si můžete udělat z názvů akcí: Jednou za život, Tulačka, Horlivost, Neumírající, Nezlomný, Znalosti ze zásvětí, Tam a zase zpátky, Ukrytá stezka, Plodná sklizeň, Hromadná aktivace, Probouzející dotyk, Brutální výcvik, Přímluva Pramatky. Zajímavé názvy, nemyslíte? Co asi skrývají a jaké silné akce díky nim provedete? Je na co se těšit.

Říkáte si: „Tak dobře, dozvím se něco o své postavě a získám za pachtění po úkolech tři akce na jedno použití. To je toho.“ Počkejte přece. Pokud se vám povede dozvědět se celý příběh svého nehrdiny, tedy přečíst všech devět vzpomínek, odemkne se vám klíčová desátá vzpomínka, díky níž vaše postava prozře a vzpomene si na svou druhou pokročilou schopnost. Co to je? Jednu unikátní schopnost umí každá postava používat od počátku hry. No a nyní tyto schopnosti budete mít dvě. A to myslím už stojí za nějaké to trápení s dalšími úkoly. Schopnosti vám totiž již zůstanou a můžete je používat neustále.

Nevím jak pro vás, ale pro mě jsou Ozvěny minulosti povinnost. Stačil by mi jen příběh mé postavy, který bych se v průběhu hraní dozvídal. Všechno ostatní je pro mě příjemný bonus navíc. A věřte mi, získat všechny vzpomínky nebude vůbec lehké. Hraji nyní kampaň Posledního rytíře, na nějž se můžete těšit v únoru a po čtvrté kapitole jsem stále nedokázal získat ani jednu z nich. V šesté kapitole mám vzpomínky dvě.

Nevydržel jsem to však a pročetl si vzpomínky své předchozí postavy – Červa. Musím říct, že mě jeho příběh nadchl. Je moc pěkně napsaný a objasňuje mnoho z jeho života. Další si však “zadarmo” nepřečtu. Je to o důvod víc zahrát si Tainted Grail víckrát.

Poděkování

Za poskytnutí Tainted grail: Niamh a Tainted Grail: Ozvěny minulosti děkujeme společnosti Albi.

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je Albi.png.

Tainted Grail:Niamh můžete zakoupit přímo zde a Tainted Grail:Ozvěny minulosti zde.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: