Staňte se průvodcem pekla
Představte si, že se ocitnete uprostřed temného a děsivého pekla, kde každý váš krok rozhoduje o osudu zatracených duší. Vítejte ve hře Inferno, kde se propojuje neúprosná atmosféra Dantovy Božské komedie s promyšlenými strategickými prvky euroher. Pokud vás láká představa řízení osudů hříšníků v pekelných kruzích a zároveň toužíte po taktické výzvě plné intrik a nečekaných zvratů, pak je Inferno přesně tím, co hledáte. Připravte se na sestup do hlubin, kde vás čeká boj o každý bod hanby a vaše rohy jen porostou.
Připravte se také na to, že díky společnosti TLAMA Games se této hry dočkáte během října v našem mateřském jazyce, tak si pojďme o hře říci něco málo, ještě než připluje bárka s krabicemi do skladu, ať víte, zda si hru zaznačit do svých wish listů nebo ne.
Inferno je desková hra, která může zaujmout nejen svou originální tématikou, ale také promyšleným herním mechanismem. V této hře, inspirované Dantovou Božskou komedií, se hráči ujímají role správců duší mající za úkol vést hříšníky do příslušných kruhů pekla. Celý herní plán je rozdělen na dvě části – jednu, která zobrazuje všech devět kruhů pekla spolu s registrem duší, a druhou, jež představuje středověkou Florencii, město plné politických intrik a mocenských her, kde Dante sám žil na počátku 14. století.
Herní kolo se skládá ze dvou fází. V první, pekelné fázi, hráč posouvá duši hříšníka peklem a snaží se ji dostat do příslušného kruhu, za což získává body hanby. Tato fáze je klíčová pro plánování, protože hráči nejen že soutěží o body, ale také se snaží zabránit ostatním v získávání výhod.
Ve druhé, florentské fázi, hráč volí mezi několika akcemi. Může se rozhodnout využít některou z možností ve městě, například adoptovat uličníka, postavit novou úroveň rodinné věže nebo pozvat do svého domu významnou postavu. Druhou možností je odhalit hříšníka, což vede k jeho popravě a následnému odeslání jeho duše do pekla. Tímto způsobem se hráč posouvá v pekelném registru, který sleduje, kolik duší kdo do pekla přivedl.
Hra končí, když Dante dosáhne brány, jenž ho dovede do Očistce. Tento moment nastává s každým dalším úmrtím, a jakmile se to stane, hra se uzavře. Vítězem se stává hráč s nejvyšším počtem bodů hanby, což z něj činí nejméně důvěryhodného účastníka celé pekelné hry.
Inferno je hra kombinující typické prvky euroher s originální pekelnou tematikou a silnou negativní interakcí mezi hráči. K jedné partii bude moci usednout jeden až čtyři hráči s doporučeným věkem od čtrnácti let a jedno toto dobrodružství zabere okolo dvou hodin. Pokud vás hra zaujala, teď už nezbývá než počkat, až se naskladní během jednoho až dvou měsíců v našem mateřském jazyce díky společnosti TLAMA Games.
Možná si na závěr neodpustím trochu rozebrat symboliku právě zmíněných devíti kruhů pekelných. Tento důraz na symboliku devíti kruhů pekla představuje určitou úroveň hříšnosti a specifický druh trestu pro duše, které se provinily konkrétním hříchem. Tato struktura pekla je důležitá nejen z literárního hlediska, ale i pro samotnou hru, kde devět kruhů slouží jako klíčový herní prvek.
První kruh, Limbo, je určen pro duše, jenž nebyly pokřtěny nebo žily před příchodem Krista. Nejsou zde trestány, ale trpí věčnou touhou po Bohu. Druhý kruh patří smilníkům, kteří jsou trestáni tím, že jsou věčně bičováni divokými větry, symbolizujícími jejich nezkrotné touhy. Ve třetím kruhu se nacházejí provinilí obžérstvím, kteří jsou nuceni ležet ve věčném dešti a bahně, což je odraz jejich nadměrné touhy po požitcích. Čtvrtý kruh je domovem lakomců a marnotratníků, jenž jsou nuceni věčně tlačit těžké kameny proti sobě, což symbolizuje jejich bezcílnou honbu za majetkem. Pátý kruh patří hněvivým, kteří se věčně rvou na řece Styx, zatímco ti, kdo byli apatičtí, jsou pod hladinou této řeky. Šestý kruh je věnován kacířům, jenž jsou uzavřeni v ohnivých hrobech. Sedmý kruh je rozdělen na tři podkruhy a trestá násilníky: násilníky proti bližním, proti sobě samým a proti Bohu, přírodě či umění. Tito hříšníci jsou ponořeni do krve, proměněni ve stromy nebo jsou věčně pronásledováni hořícím deštěm. Osmý kruh, známý jako Malebolge, je rozdělen na deset příkopů, kde jsou trestáni podvodníci všeho druhu, například svůdci, lichváři nebo falešní proroci. Konečně devátý kruh je věnován zrádcům, jenž jsou ponořeni do ledového jezera Cocytus. V samém středu tohoto kruhu se nachází Satan, který v ústech věčně žvýká největší zrádce: Jidáše, Bruta a Cassia.
V kontextu hry tyto kruhy symbolizují nejen tematické rozdělení pekla, ale i různé úrovně obtížnosti a strategických možností. Hráči se musí orientovat ve složitém labyrintu hříchů, kde každý kruh představuje jiný typ výzvy a odměny. Symbolika devíti kruhů tak přináší do hry komplexnost, nutí hráče přemýšlet o každém tahu a zároveň vytváří bohatou atmosféru. Kromě toho také podtrhuje morální dilemata a důsledky lidských činů, což je centrální téma jak literární předlohy, tak i samotné hry. Tedy alespoň takto si to atmosféricky maluji, že by to na mě a de facto na vás, mohlo působit. Toliko i malé literární okénko, které jsem si nemohl odpustit v rámci této chystané hry.