Rozhovor: Petter Schanke Olsen zve do zasněžených Halls of Hegra

Dnes si můžete užít druhou část rozhovoru s Petterem Schankem Olsenem, který detailně představí svou novou hru Halls of Hegra. Ta se bude již nyní v srpnu 2022 ucházet o podporu hráčů na Kickstarteru. Pokud vám unikla část první, můžete se do ní začíst zde.

– – – – –

Ahoj Pettere, vítej zpět.
Dříve ses zmínil, že se jedná o sólo hru ve stejném duchu jako Robinson Crusoe, This war of Mine a Dead of Winter. Vidím zde některé společné mechaniky, ale přesto, můžeš nám toto srovnání více objasnit? Protože na první pohled se jedná o odlišné hry.

Společným tématem všech těchto her je přežití. Musíte přežít během různých scénářů. V Halls of Hegra musíte přežít německé obléhání. Ve hře Robinson musíte přežít vše, co na vás ostrov hodí. V Dead of Winter musíte přežít zombie apokalypsu a v This War of Mine musíte přežít okupaci cizí mocností.
Na všech těchto hrách, včetně Halls of Hegra, se mi líbí, že si můžete vytvořit příběh z akcí, které provedete. Hry jsou velmi tematické a mají příběhový oblouk, vaše zaměření jako hráče se v průběhu hry mění a vy se musíte přizpůsobovat událostem.

Čím ses při tvorbě hry inspiroval a jak jsi pozměnil historii pro herní účely? Ptám se proto, že inspirací, byť možná ne jedinou, byla bezpochyby bitva o pevnost Hegra v roce 1940, která trvala 25 dní. Přesto se příběh tvé herní kampaně odehrává během pouhých 11 dní.
Bitva o pevnost Hegra se odehrála 1,5 hodiny severně od místa, kde žiji, a já se o tyto události a 2. světovou válku obecně zajímám už od dětství.
Nezáleží na tom, jestli děláte adaptaci historické události v knize, filmu nebo deskové hře, vždycky musíte něco změnit, aby to odpovídalo vašemu médiu. Proto jsme například zkrátili počet dní. Když dělám hru podle něčeho historického, je pro mě nejdůležitější, abych obnovil některé pocity, které skutečné události vyvolaly. Když hrajete Halls of Hegra, chci, abyste cítili zoufalství a těžká rozhodnutí, která musíte učinit. Chci, abyste cítili, jaké to je držet své dobrovolníky pohromadě, abyste mohli přežít ještě jeden den. Pokud se mi podaří, abyste něco z toho pocítili, a zároveň to bude mít určitou historickou přesnost, podařilo se mi to.

Tím se dostáváme k otázce vítězství ve hře a konceptu celé hry. Hra probíhá ve třech fázích. V první fázi, Mobilizaci, jde o nábor rekrutů a přípravu vybavení; ve druhé fázi, Prvním útoku, je třeba dokončit přípravy pevnosti na obléhání a již odrazit Němce; ve třetí fázi, Obléhání, musíte vydržet neustálé bombardování a útoky pěchoty, a zároveň udržet morálku svých mužů. Na co nového se mohou hráči v takto koncepčně pojaté hře těšit?
Myslím, že jsi hru popsal docela dobře. Dalšími věcmi, které musíš dělat, je prozkoumávat zasněženou pevnost tím, že ji vyhrabeš ze sněhu. Kterou místnost objevíš? Bude to místnost s vysílačkou nebo nové dělo? A stihneš ho opravit?

Ve hře je mnoho stupnic, které musím jako velitel sledovat. Můžeš vysvětlit jejich vzájemnou provázanost a také podmínky vítězství z hlediska morálky a počtu vojáků?
Miluji stupnice! A ve hře Halls of Hegra je docela dost stupnic, na které musíte dávat pozor. Například stupnice zásobování vám říká, kolik stojí každá z vašich kostek zásob. V průběhu hry mají stále menší a menší hodnotu. Musíte tedy zvážit použití morálky k výrobě.
Hru vyhrajete tak, že přežijete do konce obléhání. Na konci každého dne zkontrolujete, zda splňujete určitá kritéria kapitulace, například zda máte dostatek obránců. Pokud ne, značka kapitulace se zvýší. Pokud tato značka někdy dosáhne vrcholu dráhy, okamžitě prohráváte. Pokud se vám nějakým způsobem podaří zabránit tomu, aby dosáhla vrcholu, hru vyhrajete.

Denní a noční doba je ve hře také zohledněna?
Ne, není.

Proč ses, Pettere, rozhodl jít do války sólo? A proč zrovna název Halls of Hegra?
Protože sólo hry jsou úžasné! A usnadnilo to hraní během pandemie.
Hegra je název pevnosti, kde probíhalo obléhání. Pevnost se nachází na vrcholu hory a uvnitř má spoustu horských síní. Uvnitř horských sálů vojáci spali a také se tam připravovali na poslední obranu.

Dají se Halls of Hegra nějak srovnat s jinými sólovými hrami z 2. světové války? (Napadá mě třeba Pavlov’s House nebo Maquis.)
Abych byl upřímný, moc sólových her z 2. světové války jsem nehrál. Pavlov’s House jsem ale párkrát hrál a je to skvělá hra. Její autor David Thompson je skvělý člověk a velký ambasador deskových her. Také hrál Halls of Hegra a je jejich fanouškem!

Mohou hráči hru stále testovat na Steamu? Kdy můžeme očekávat spuštění KS kampaně?
Ano, Hegra bude stále k dispozici na Steamu. Nebude však obsahovat veškerý obsah fyzické hry. Kickstarterová kampaň bude spuštěna na začátku srpna tohoto roku.

Najdeme mezi KS pledges také možnost získat balíček s tvými předchozími hrami?
Všechny naše ostatní hry jsou ve skutečnosti vyprodané, takže to bohužel nebude možné.

Jaký máš zatím pocit z testování na Steamu jako nástroje pro tebe jako tvůrce? Pokud se nepletu, tak jsi ho u svých předchozích her nepoužíval. Jakou zpětnou vazbu ti zatím hra poskytla? Jsem si dobře vědom toho, jak se pravidla Hegry každých několik týdnů aktualizují.
Používání Steamu a stolního simulátoru pro mě znamenalo revoluci v procesu navrhování her. Člověk může během minuty dostat nápad a vyzkoušet ho, místo aby si věci tiskl a podobně. Je to mnohem efektivnější ve všech směrech. Odteď už většinu svých prototypových komponent vyhodím a přejdu plně na digitál. Také touto cestou oslovíte širší možné publikum pro hraní. 

Děkuji ti za tvůj čas a přeji ti úspěšnou kampaň.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: