Petr Marek (autor hry Kinghill)

Hra je výjimečná ve spojení karetky a eura

Petr Marek

O přízeň podporovatelů se na Kickstarteru aktuálně pere desková hra českého autora Petra Marka nesoucí název Kinghill (mimochodem včera jsme vás o tom informovali v krátké novince). O tom, že vyjde, je již rozhodnuto a dokonce se podařilo otevřít první dva stretch goaly. Do konce kampaně ale zbývá ještě více než 14 dnů, a tak je velmi pravděpodobné, že aktuálně vybraná suma 23 tisíc euro se ještě navýší. O hře jsme si povídali přímo s jejím autorem, který má z průběhu kampaně zatím radost.

Můžeš se čtenářům trochu představit? Je Kinghill tvojí prvotinou, nebo už máš na svém kontě jiné hry?

Ahoj čtenáři. Hry miluju odmalička, i když jsem vyrůstal primárně na Magicu a Dračím Doupěti (s úsměvem). V šuplíčku toho mám víc, ale Kinghill je prvním projektem dotaženým až na Kickstarter.

Jak se zrodila ta myšlenka udělat svojí deskovou hru?

Popravdě nevím, jak se rodí myšlenky. Prostě máš něco v hlavě a pokud tomu nějakou dobu dáváš dostatek energie pro růst, stane se to realitou (s úsměvem)  A já vždy rád vymýšlel nové světy, kartičky, hry a příběhy. Je to pro mě zábava a tvůrčí činnost.

Dneska vychází velké množství her. V čem je podle tebe Kinghill výjimečný?

Originální spojení dvou herních světů, tzn. eura a karetek. A taky, že to skvěle funguje dohromady.

Na jaký mechanismus, nebo část herního designu by si chtěl upozornit, protože myslíš, že si to zaslouží?

Stejně jako u všech her, které kombinují známé mechanismy je nejtěžší vymyslet právě to správné propojení, aby vše fungovalo a bylo to dotažené. Navíc bych ještě vyzdvihl worker placement se specializací, který je zajímavě napojený na zbytek hry.

Můžeš hru obecně představit? Pro ty, kteří o ní třeba ještě neslyšeli?

Kinghillu se staneš mocným hrdinou, který povede království do války. Rozšiřuješ svou říši, verbuješ příšery, studuješ super kouzla a snažíš se nepříteli ukázat, kdo má lepší hrad. Vše je řízeno přes mechanizmus umisťování workerů (tzn. worker placement) a k tomu se přidává soubojová část  alá Hearhstone, nebo Magicy.

Proč jsi se rozhodl hru vydat přes Kickstarter a nezvolil si jinou cestu?

K tomu došlo kombinací více faktorů, náhod a osudu. Naskytl se k tomu prostor a rozhodl jsem se Kickstrater vyzkoušet.

Některé zájemce o podporu odrazuje vysoká cena poštovného, nepřemýšlel si o nějakém hromadném lokálním rozesílání v rámci ČR?

Přemýšlel a stále přemýšlím. Vše bude záležet na konečných číslech. Jsou určité fyzické parametery, které prostě sám nezvládneš. Kromě toho – ty hry sem z Číny stejně „zadarmo” nedostaneš, poštovné tak jako tak někdo zaplatit musí a dneska je to mazec.

Jak si spokojen s vývojem kampaně a jak to vypadá s CZ lokalizací?

Měl jsem z toho velký strach, ale start je nad moje očekávání. Pokud trochu sleduješ kickstartrovou scénu, tak vidíš jak milionové projekty válcují davy a spousta menších projektů je rušena. Do toho krize s poštovným a fakt, že jsem poprvé na Kickstarteru a ještě s hrou pro omezený počet hráčů. Wow. Ještě musím MOC poděkovat všem našincům za obrovský support. Třetí deň kampaně máme cca 120 lidiček, což je naprosto úžasné (aktuálně je CZ + SK backerů přibližně 165 – pozn. redakce).

Hra je primárně určena pro dva hráče. Nepřemýšlel jsi o nějaké úpravě, aby byla hratelná i ve větším počtu?

Hru jsem ve větším počtu hráčů původně testoval, ale tak nějak se to dostalo k dvojkovce. Abych pravdu řekl, nelituju toho, hra získala perfektní balance, což spousta hráčů oceňuje. Rozšíření pro více lidí do budoucna možné bude, ale není to momentální priorita.

To jsou pozitivně znějící slova autora hry Petra Marka, který se svým „dítkem” Kinghill si klestí úspěšně cestu na své kickstarterové kampani. Věřím, že v budoucnu se v naší redakci na tuto dvojkovku ještě podíváme v naší zevrubné recenzi.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: