Říše her

Vše o deskových hrách na jednom místě…. to je Říše her

Pán prstenů: Putování po Středozemi – Válečné tažení

Vydáte se na válečné tažení?

Tahle země kdysi bývala krásná. Po širých pláních se proháněli jezdci na ušlechtilých koních a v městech a vesnicích žili a pracovali spokojení lidé. S tím, kdo jejich klid narušil, se vypořádala přísná spravedlnost zdejších králů. Rozhlédněte se ale teď. Pláně se ztrácejí v prachu a kouři a namísto spokojeného frkání koní slyšíte jejich rozrušené ržání, ostré tóny bojových rohů a zlověstné mručení blížících se stvůr. Rohanem se prohánějí žoldnéřské armády ve službách Mordoru. Postavíte se po bok pánů koní?

Volání o pomoc k vám ale doléhá i z dalších míst. Nepřátelé vtrhli i do hrdého Gondoru. Pelargir padl pod náporem obrovských olifantů a kdysi nejmocnějším královstvím lidí zmítá chaos. Komu pomůžete? Kam půjdete? A koho necháte padnout? Každá vaše volba může mít fatální následky. Válka se šíří a vy jste jediní, kdo ji ještě může zastavit…

Trochu nečekaně již v třetím prosincovém týdnu vyjde pod názvem Válečné tažení česká verze druhého rozšíření hry Pán prstenů: putování po Středozemi. Co nás v novém rozšíření čeká? Především je to 15 nových scénářů (což je o 2 více než ve Stínových cestách). V rozšíření dále najdeme 18 nových mapových dílů, mezi nimi poprvé i díly vnitřku pevností. Hrát budeme moci za 6 nových hrdinů. Rozšíření obsahuje 21 nových figurek nepřátel, včetně olifantů a obléhací věže. Úplnou novinkou jsou jezdecká zvířata. Hrdinové jich budou mít k dispozici celkem 10, využít ve scénáři bude každý moci jedno. Další novou mechanikou rozšíření jsou karty strastí, jimiž může být hrdina postižen během scénáře a které mu zkomplikují život. A samozřejmě najdeme i nové terény, nové role a další kartičky již dobře známých typů: 65 karet předmětů, 3 karty dovedností k titulům, 30 karet dovedností hrdinů, 72 karet dovedností rolí, 6 karet terénů.

Z hrdinů, za něž budeme ve Válečném tažení hrát, je nejzajímavější Medděd se schopností proměny na běsnícího medvěda. Medděd v lidské podobě je v lese jako doma a výzvědy provádí jako volnou akci. Dokáže si také na pomoc povolat včely a díky nim omráčit nepřítele, jehož zasáhl útokem. Jako běsnící medvěd vládne Medděd především mocí (5), díky níž bude představovat smrtelné nebezpečí pro většinu nepřátel.

Kromě Medděda najdeme mezi novými hrdiny jednoho z členů Společenstva prstenu Boromira, který se alespoň podle popisu zdá být ideálním „tankem“. Calamith Bralová je nezvykle bojovná hobitka, která ale v době oddechu mezi bitvami dokáže u táborového ohně vytvořit atmosféru komfortu hobití nory a svým přátelům vyléčí nejeden šrám. Milovníci trpaslíků získají dalšího hrdinu v podobě Dvalina, který opustil Erebor a vydal se vstříc novým dobrodružstvím. Podle statistik by mělo jít o všestranného hrdinu, který se ovšem nejraději vrhá do boje se skřety a gobliny. Rohanská štítonoška Fréahilda má svého vlastního koně Bělovlasa, s nímž se dokáže rychle pohybovat po bojišti a podle popisu bude zejména velmi užitečnou podporou svým spolubojovníkům. Elfská lučištnice Rénërien spoléhá na svou chytrost více než na svou sílu, a najde cestu z jakéhokoli problému.

Pro každý scénář si hrdinové volí jednu z rolí, v rozšíření přibylo dalších 6: sečtělý hrdina bude rychleji získávat znalosti, průvodce disponuje širokou škálou znalostí o divočině, štítonoška dokáže hrdiny semknout do funkčního týmu, zásobovač udržuje dobrou náladu kolem táborového ohně nejen pomocí skvělého jídla, voják své schopnosti využije nejlépe v srdci bitvy a to, co lišák nezvládne silou, zvládne vychytralostí.

Válečné tažení do hry přidává také celou řadu nových prvků terénu. Kromě zmiňovaných interiérů pevností k nim patří opevnění, které ztěžuje pohyb v těchto oblastech během boje, barikáda, přes niž se bez speciálního příkazu nelze přesunout vůbec, fontána, která uklidňuje a snižuje efekty strachu, jezírko, které dodává inspiraci, plot, přes nějž se lze přesunout jen pomocí obratnosti, příkop, který zraňuje kohokoli, kdo se přes něj přesouvá, a nakonec přibyla i truhla, jejíž úspěšné prohledání přidá hrdinovi vědomosti –truhly jsouve Válečném tažení prostě plné knih.

Kromě zranění a strachu budou život hrdinů nově komplikovat strasti. Hrdina se může stát sklíčeným, vyděšeným nebo uvězněným. Uvězněný hrdina se ocitá mimo mapu a za akci se může pokusit utéct – přesný způsob útěku ale zjistíte až při využití akce a otočení karty uvězněný

Nejvíce budou ale hrdinům komplikovat život noví i staří nepřátelé. K těm běžným se nově řadí skuruti a vojáci, mnohem děsivější jsou jezdci na vrcích a váleční olifanti. Obléhací věže dokážou zlepšit pohyb nepřátel, přidat další nepřátele do boje nebo posílit jejich útok.

Pomocí pro hrdiny by naopak mohla být možnost vylepšit si jeden předmět z vybavení na IV. úroveň.

K hraní Válečného tažení budete potřebovat i základní krabici hry Pán prstenů: putování po středozemi, první rozšíření Stínové cesty nutně nepotřebujete.

Je rozhodnuto. Správně? Nevíte. Víte jen, že stojíte v první linii obrany jakési pevnosti. V posledních týdnech jste stáli v tolika bitvách, pobili tolik nepřátel a viděli umírat tolik spojenců, že se vaše dny slévají do nekonečného krveprolití a jdete prostě tam, kde je vás zrovna zapotřebí. Teď shlížíte dolů z hradeb do mlhavého rána a ze zvuků doléhajících k vám zdáli se snažíte odhadnout, co se to vlastně blíží. Země se chvěje, ale slyšíte jen troubení válečných rohů. Tohle nejsou skřeti, ti by řvali. Teď se v mlze začaly rýsovat obrovské siluety. V ruce pevně sevřete svou zbraň a křiknete rozkaz směrem k lučištníkům: „Připravit, nestřílet. Dokud nepřijdou blíž!“ A už se vynořují z mlhy: desítky olifantů, o nichž jste dosud slýchali jen v pověstech. Pokud se dostanou až k hradbám, svými obrovskými kly je poškodí. A s nimi pochodují nekonečné šiky vojáků Haradu. Vydáváte lučištníkům povel k palbě. Bitva začíná.   

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: