Oblíbené univerzum Assassin’s Creed přichází i v deskoherní podobě

Výše zmíněný nadpis asi mluví za vše – obzvláště pokud znáte některou z videoherních předloh, které hráčům přinesla společnost Ubisoft. S videohrami z tohoto univerza se hráči dostali do různých historických období napříč všemi možnými zeměpisnými destinacemi. Základ většiny příběhů byl svár mezi Asasíny a Templáři. V posledních dílech došlo trochu (spíše výrazně) k odklonu od této základní premisy a tvůrci se spíše soustředili na vytvoření velkého RPG v otevřeném světě, kde se hráči ujmou role hrdiny v kulisách starobylého Egypta, Antického Řecka nebo vůdce Vikingů snažící se dobít území pro svoji družinu v Anglii. Ubisoft nedávno mluvil o jejich značce Assassin’s Creed a chystá pro hráče milující videohry hned několik velkých her, z nichž jedna by mohla být typově akční adventura a hned několik dalších, jenž by mohli vytvářet jeden monumentální svět. Jak vše bude propojeno dohromady, si zatím nedokážu představit.

Omlouvám se za možná obšírnější úvod, než je obvyklé u novinek, ale s videohrami z univerza Assassin’s Creed jsem strávil opravdu hodně času, a tak nějak mě tato značka přirostla k srdci. A to už od prvního dílu, kdy jsem se v roce 2007 pustil do prvního dobrodružství v období třetí křížové výpravy ve Svaté zemi s Altairem a vylezl na všechny možné i nemožné budovy, které nám vývojáři připravili (tehdy to byl převratný mechanismus).

Proto jsem byl nadšen, když jsem se dozvěděl, že se na pulty obchodů dostala i deskoherní obdoba v podobě titulu nesoucí název: Assassin’s Creed Brotherhood of Venice od společnosti Triton Noir. To však není vše. Další velmi pozitivní informaci je fakt, že společnost ADC Blackfire nám tuto hru přinese v našem mateřském jazyce. Před pár dny dokonce na svém facebookovském profilu informovali o tom, že předali data do výroby, to znamená, že když se zadaří, tak za pár měsíců se budeme moci ponořit do tohoto světa i na stolech.

Co určitě stojí za zmínku je skutečnost, že společnost ADC Blackfire se snažila o to, abychom se hry dočkali s českým názvem Benátské bratrstvo, ale bohužel držitel licence jim tuto možnost na poslední chvíli zatrhnul, proto se jej dočkáme s originálním názvem Assassin’s Creed Brotherhood of Venice s dovětkem „České vydání“.  Pro doplnění základních informací zmíním, že jde o příběhovou kooperativní hru pro jednoho až čtyři hráče s doporučeným věkem od dvanácti let a jedna partie zabere okolo třiceti až devadesáti minut.

Jak jsem zmínil, jde o příběhovou hru obsahující okolo dvaceti šesti misí, které na sebe postupně navazují a přináší hráčům jeden velký ucelený scénář, tak jak jsme na to zvyklí z jiných velkých her jako například Tainted Grail. Hráči se ocitnou v roce 1509 v době renesance v italských Benátkách, kde zbrojí proti Templářům. Že by tedy mohlo dojít i na setkání se snad nejslavnějším hrdinou videoherní předlohy druhého dílu (resp., i následujících dalších dvou dílů) – jasně mluvím o rodákovi z Florencie o Eziu Auditore da Firenze? To nevím (ale je to nejspíše více než pravděpodobné), a možná to ani nechci zjišťovat, protože bych si na to moc rád přišel sám, až si hru vyzkouším.

Ale pojďme k věcem, které asi nejsou nijak tajné, ale pomohou nám utvořit si obrázek o tom, jak se Assassin’s Creed Brotherhood of Venice hraje, nebo přesněji řečeno, co od titulu čekat. V duchu videherní předlohy na hráče čeká postupné vylepšování schopností hrdinů a sbírání předmětů s vybavením, zbraněmi apod. Tyto věci se budou přenášet do pozdějších misí. Zajímavým mechanismem, a nutno zmínit že nikterak novým, je postupné odkrývání jednotlivých principů hry – podobně třeba jako v Zombie Kidz Evoluce. To znamená, že pakliže ve hře narazíte na něco nového, hra vás v tu správnou chvíli informuje o tom, jak s tím naložit. Je tedy fajn, že hned od začátku na hráče nejsou „naložena“ veškerá pravidla, ale pouze pár jejich částí a až v průběhů hraní se dozvídáme další nové věci. V praxi to znamená otvírání obálek a lepení samolepek do sešitu s pravidly anebo na karty hrdinů apod. Na druhou stranu chápu, že ne každému tento princip zcela vyhovuje, protože se tak hra trochu „znehodnotí“, když ji chcete prodat dále.

Každé kolo se v Assassin’s Creed Brotherhood of Venice děje v rámci několika na sebe navazujících fází. V první řadě se otočí karta eventů přinášející nové události, které na hráče čekají nebo simulují pohyb nepřátel, kudy se jejich kroky budou uchylovat. Druhá fáze je věnována provádění akcí hrdinů – tedy pohyb po mapě, která je složená z kartonových dílků lokací v daném příběhu, zabíjení nepřátel, skrývání se, plnění úkolů, synchronizaci věží apod. Následuje příchod nových nepřátel v závislosti na počtu asasínů a samotný jejich pohyb (mimo jiné určen kartami eventů v první fázi). Pochopitelně, pokud jsou hráči opatrní a daří se jim být „neviditelní“, nikdo se nepohne. A takto se vše děje dokud hráči nesplní úkol v misi (to je ten příjemný konec), nebo pokud je v oblasti již výrazný počet nepřátel a nejsou k dispozici další (toto je ten špatný konec).

Asi jak je z výše zmíněného textu patrné, tak se osobně na Assassin’s Creed Brotherhood of Venice velice těším, až nám jej společnost ADC Blackfire přinese v českém jazyce. Do té doby vám mohu slíbit, že se pokusím hře podívat ještě více na zoubek a přinést vám podrobnější popis této deskové hry inspirované veleúspěšnou videoherní předlohou v obšírnějším preview článku.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: