Není Hamlet jako Hamlet

V našich končinách při vyřčení slůvka “Hamlet” se nejspíše většině vybaví divadelní hra od Williema Shakespeara. Asi by stálo za zmínku, že původní název této tragédie zní v originále The Tragedy of Hamlet, Prince of Denmark. Slovo “Hamlet” však v britské angličtině taktéž znamená malou osadu bez kostela. A právě tímto významem se inspirovalo vydavatelství Mighty Boards, přesněji řečeno deskoherní designer David Chircop a ilustrátor Yusuf Artun, kteří před časem absolvovali úspěšně kickstarterovou kampaň (vybráno bylo necelých půl milionů euro) se svojí novou hrou Hamlet: The Village Building Game.

Cílem hráčů je vybudovat z výše zmíněné malé osady rušnou a plně fungující vesnici s dominantním kostelem. Této nelehké úlohy se může ujmout 1 až 4 hráči s přibližnou délkou jedné partie 60 až 90 minut a doporučeným věkem od 10 let. Co však určitě stojí za zmínku je fakt, že tuto na první pohled hezky vypadající hru (a tak trochu připomínající starodávnou počítačovou hru Settlers), si do svého portfolia přidali kluci z brněnského vydavatelství REXhry, aby nám ji během pár měsíců přinesli plně v našem mateřském jazyce pod názvem Vesnička: Hra o budování osady.

Jak jsem předestřel, v tomto titulu se hráči snaží společnými silami vybudovat pořádnou vesnici, rozšiřovat její okolí za pomocí dílků, stavět budovy, obchodovat na trhu, zušlechťovat materiál, ale především stavět kostel, který má být na konci hry dominantou celé vesnice. A zároveň v tuto chvíli, tedy v době, kdy se hráčům podaří dostavět kostel hra končí.

Mohlo by se tedy na první pohled zdát, že půjde o libozvučnou selanku, kde si hráči budou co nejvíce pomáhat. Opak je však pravdou, protože jde o hru, v níž budou stavitelé získávat za všechny výše zmíněné činnosti bodové ohodnocení. A jak tomu tak u deskovek bývá, kdo na konci hry bude mít nejvíce bodů, stává se vítězem partie.

Pěkným herním mechanismem, který určitě stojí za zmínku je samotné umisťování nestejnoměrných dílků, díky nimž budou hráči utvářet na stole společnou vesnici. Při přikládání dílků je zapotřebí dbát na zřetel řadu věcí, jako třeba velikost jednotlivých okrajů, propojenost cest, tak aby dělníci a oslíci měli co možná nejkratší cestu při převozu různých surovin apod. Tyto prvky zaručují, že každá hra bude jiná, přesněji řečeno, že pokaždé bude před hráči vystavěná jinak vypadající vesnice.

REXhry před pár dny na svém facebookovém profilu oznámili, že Vesnička: Hra o budování osady byla úspěšně předána k tisku. Pokud se vám tato hra líbí, nezbývá než doufat, že by se vše mohlo stihnout ještě před Vánoci, ačkoliv vzhledem k abnormálně pomalé dopravě, je spíše pravděpodobnější termín dodání hry na pulty obchodů až počátkem příštího roku.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: