Kosmodraci

Štychovým vesmírem vstříc lovu (kosmo)draků

Vydavatel Tlama Games přináší další menší karetku se sci-fi a fantasy nádechem, jednoduchými pravidly a krátkou herní dobou. Kosmodraky má na svědomí Richi Haarhoff, využil v ní principy štychové hry s jednoduchou myšlenkou. Doplněná je o ilustrace a grafickou podobu z pera Floriana Biegeho.

Do malého prostoru 103 karet namačkal tvůrce všechny komponenty hry. Téměř každá karta má více funkcí a možností použití, čímž hospodárně pracuje s omezeným počtem materiálu, aniž by tím trpěla samotná hra.

Hon na kosmodraky (a body)

Každý hráč bude na palubě své kosmické lodi (karta) putovat vesmírem a svádět boje se soupeři o “ulovení” titulních Kosmodraků. Ti jsou představováni stejnými kartami, jichž je celkem 20. Náhodných 7 z nich se připraví jako kosmodraci pro danou partii, po jedné dostane každý hráč jako svou loď. Z rubu jsou na všech kosmické lodě stejné podoby, na lícové straně jsou různí kosmodraci s povedenými ilustracemi, různou bodovou hodnotou a případnými dodatečnými ikonami.

Tři karty jsou bodovací, každá ocení držitele určitého množství ikon daného typu na svých kartách určitým počtem bodů. Karty jsou oboustranné, je možné jejich strany kombinovat a přináší variabilitu do jednotlivých partií i taktických manévrů hráčů. Ikony jsou tři – modrý výzkum, zelená morálka a šedý zločin.

Zbylých 80 karet jsou karty posádky. Z rubu se používají k počítání štítů a poškození, jež budou hráči zakládat pod svou kosmickou loď k udržování viditelného stavu svého plavidla. Z lícové strany se jedná o členy posádky. Ti jsou unikátní, každá karta je opravdu jedinečná jak svou ilustrací, tak tím, co člen posádky přináší.

Sedm štychů

Každý hráč začíná s devíti kartami, v každém kole vyloží dle daného pořadí jednu a ten, kdo vyloží kartu nejvyšší hodnoty získává kosmodraka daného kola. Po odehrání sedmi kol partie končí, každému tedy dvě karty zůstanou nevyužité.

Každá postava však může do hry přinést i další elementy – buď dodatečný bodový zisk či postih, nějaké z ikon (výzkum, morálka, zločin) a okamžitý efekt. Tím může být oprava lodi, poškození lodi, vytvoření štítu lodi nebo použití zaměřovače. Ten cílí na výherce daného kola a ostatní hráči jím mohou poškodit jeho plavidla a tím zvýšit jeho herní postih. Poškození totiž odebírá 5 bodů ze skóre, zatímco štít lodi přináší 1 extra bod, pokud štít nevyužijete během hry.

Díky výše zmíněnému nebudete cílit za každou cenu pouze na zisk kosmodraka a vyložení karty s nejvyšší hodnotou, ale budete se snažit vybalancovat i stav své lodi. Tím se hra definitivně odklání od svého podobenství s jednoduchou verzí “větší bere”.

Verbování posádky

Doposud hra vypadá, že jí dominuje element náhody. To se však snaží napravit první fáze hry – verbování posádky. Před samotnou partií každý hráč dostane devět náhodně rozdaných karet posádky. Z nich si však vybere jednu, jež angažuje a zbytek balíčku pošle dalšímu hráči. Tímto jednoduchým draftem si vyberete složení své posádky a můžete tedy alespoň trochu poupravit svou výchozí pozici. Začínající hráči mohou tento krok přeskočit, ale ti náročnější jej ocení, jelikož mohou začít budovat svou taktiku již výběrem posádky.

Závěrem

Ač se jedná o malou karetku, přináší celkem velkou porci herní zábavy. Nepůjde pouze o jednodimenzní hon za body, je třeba sledovat stav vlastního plavidla, útočit na soupeře a vhodně rozvrhnout své karty do všech sedmi kol. Je to ale fáze verbování posádky, draftování karet, která hru pozvedá nad úroveň své kategorie karetních (mini)her.

Poděkování

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti TLAMA Games.

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je TlamaGames.png.

Hru můžete zakoupit přímo zde.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: