Karak II: Imperium

To co přináší Regent pro Karak, to přináší Impérium pro Karak II a možná ještě víc…

Univerzum Karak se stále rozrůstá a s ním i příběhy hrdinů, kteří se odvážně vydávají na povrch, kde čelí novým výzvám a hrozbám. Karak II: Imperium představuje zbrusu nové rozšíření, přinášející hráčům nejen nové mechaniky a hrdiny, ale i možnost posunout své schopnosti na další úroveň v boji o moc a slávu. Tento svět fantasy je plný nebezpečí, intrik a překvapení, kde se každý hrdina snaží stát tím největším vládcem. Rozšíření Imperium dodává hře nový rozměr, který posiluje vzájemnou interakci hráčů a vytváří napínavé momenty, kdy se rozhoduje o osudu celého království. A v redakci nám přistálo před pár dny na stole, tak vám na následujících řádcích sdělíme, o co vás obohatí.

A určitě se sluší zmínit, že se o toto univerzum moc hezky stará vydavatelství Albi, které přináší vše v našem mateřském jazyce, ale i v jiných světových jazycích tak, aby tento český hit dokázal oslovit i zahraniční publikum. Zcela upřímně můžeme být legitimně hrdí na autory Petra Mikšu a Romana Hladíka, kterým se povedlo stvořit deskovou hru, resp., celou řadu her, jenž lze považovat za parádní rodinné hry. Trocha toho patriotismu určitě neuškodí.

Rozšíření Imperium k deskové hře Karak II přináší do tohoto populárního českého RPG herního světa nové výzvy, hrdiny, zážitky i mechanismy, jenž čím dál více rozšiřují herní základ a poskytují hráčům ještě větší zábavu. Pro pořádek zmíním, že k hraní je zapotřebí mít základ Karaku II a expanze dodává osm nových oblastí, nové typy nestvůr a další herní průvodce poskytující hráčům nové způsoby, jak se postavit nebezpečím a získat moc. Klíčovou novinkou je dle mého názoru koncept Imperátora, který do hry přináší dynamiku mezi hráči a poskytuje nejen mocné odměny, ale i specifické povinnosti.

Pojďme tedy pěkně po pořádku. Jak jsem zmínil, ve hře se objevuje osm nových oblastí, mezi nimiž jsou čtyři takzvané Prasklé destičky. Tyto destičky jsou klíčové pro nově zavedený Imperátorský mód a jsou zajímavé tím, že uvnitř nich není žádná nestvůra. Když se některá z těchto destiček objeví, všichni hráči se musejí na tuto destičku dostat a poté všichni současně hodí kostkami svých hrdinů a vybranými armádními kostkami. Hráč s nejvyšším skóre se stává Imperátorem a ostatní se stávají jeho vazaly. Imperátor má ve hře specifické pravomoci a jeho pozice poskytuje unikátní výhody.

Dalšími novými oblastmi jsou Jeskyně goblinů a Jeskyně kamenořezců. Jeskyně goblinů poskytují příležitost bojovat s nestvůrou o síle jedna, za což hráči mohou získat jídlo a dřevo. Jeskyně kamenořezců fungují obdobně, ale bojová síla je dva a hráči zde mohou získat kamení. Tyto oblasti poskytují možnost získat suroviny a slávu, což může být cenné zejména v počátečních fázích hry.

Do hry přibývají i nové nestvůry. Mezi nimi jsou tři duchové o síle dva, přinášející kouzlo Požehnání, které může být použito jak v boji, tak mimo boj. V boji může Požehnání zablokovat jedno poškození a po boji poskytne hráči jednotku podle jeho výběru. Kouzlo tak přináší velkou flexibilitu a užitek. Dále se ve hře objevuje nestvůra zvaná Pán času o síle tři, jenž hráči poskytne unikátní kostku s novými symboly. Kostka Pána času má mimo jiné symbol přesýpacích hodin, umožňující hráči nastavit jinou kostku na libovolnou požadovanou hodnotu, a symbol X, který způsobí, že se Pán času přidá k jinému hráči.

Jednou z nejvýraznějších novinek rozšíření je zmíněný Imperátorský mód, který přináší vládce a vazaly. Hráč, který se stane Imperátorem, získá okamžitě jeden kus každé suroviny a speciální jednotkovou kostku, jenž nepodléhá limitům slávy. Tato jednotka není příliš silná, ale její výsledky jsou spolehlivě pozitivní. Imperátor také obdrží korunu, která na konci hry poskytuje dva kameny duší, což může být klíčové pro konečné bodování. Kromě těchto výhod má Imperátor možnost předávat svým vazalům budovy nebo jednotky, jenž sám postaví, aniž by vazal musel platit za jejich pořízení. Na druhou stranu však vazalové musí platit Imperátorovi daň v podobě surovin pokaždé, když pořizují jednotky nebo staví budovy. Tento mechanismus přináší do hry zajímavou dynamiku a nutí hráče strategicky zvažovat, kdy a jak se pokusit získat korunu.

Hra představuje šest nových hrdinů, z nichž každý má unikátní schopnosti a vlastní osedlané zvíře. Kromě černého pantera a bílého lva se zde objevuje i snová velryba, na níž jezdí dívka z ledových plání Kirima. Je to velmi netradiční volba, ale symbolizuje úplné osvobození fantazie autorů hry. Nechci zde vyjmenovávat a popisovat jednotlivé schopnosti hrdinů, ale například Barbar umí vzít poškození za svou jednotku, aby ji zachoval naživu, nebo může při hodu dvou lebek získat bonusovou sílu. Čaroděj má schopnost nepoužívat koule ohně po jejich aktivaci, což může přinést velké výhody v boji.

Rozšíření Imperium má jeden drobný nedostatek, který osobně vnímám, jako jsou krapet nejasná pravidla týkající se rozhodování, kdo se stane Imperátorem. Pravidlo, že hráč s nejvyšší silou se stává Imperátorem, poskytuje dostatek prostoru pro různé interpretace, a proto je vhodné si ujasnit pravidla mezi hráči předem. Naše zkušenost ukázala, že následování pravidel bojové arény z původního Karaku funguje dobře, a záměr tvůrců byl pravděpodobně právě tento. Imperátor představuje skvělý nástroj, jak udržet vyrovnané šance mezi hráči a zajistit tak, aby hra zůstala zajímavá a napínavá až do samého konce.

Karak II: Imperium představuje velmi dobře promyšlené rozšíření, přinášející mnoho nových prvků a dokonale rozšiřuje zážitek ze hry. Noví hrdinové, význam Imperátora, nové oblasti a nestvůry dělají hru ještě pestřejší a náročnější. I když toto rozšíření není nezbytné, hráči, kteří si oblíbili Karak II, se jistě potěší z jeho nových výzev a možností, které dávají hře nový rozměr. A pokud by někomu chyběl pocit společného soupeření, nebo by se mu zdálo, že za ostatními hráči zaostává, role Imperátora může být tím pravým klíčem k vyrovnání šancí a udržení dynamiky ve hře. Imperátorův vliv a koruna s dvěma dodatečnými kameny duší jsou dostatečným motivem k tomu, aby se hráči po celou dobu snažili o získání této moci a dosáhli vítězství. Osobně si myslím, že toto rozšíření je nezbytnou volbou pro všechny, kteří naskočili na vlak druhého Karaku.

Karak II: Imperium získává od Říše her ocenění:

Poděkování

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Albi.

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je Albi.png.

Hru můžete zakoupit přímo zde.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: