Jak nadesignovat svoji první deskovku

Včera na pražském Žižkově v prostoru Pracovny proběhla první přednáška Petra Čáslavy z Deskofobie na téma, jak pojmout design své první hry.

Po obecném úvodu a definování si moderní společenské hry dle Petrových pěti kritérií byli posluchači vtaženi do uvažování nad vývojem deskovky z pohledu designéra (přicházejícího s původním konceptem), vývojáře (který hru koncept testuje a upravuje) i vydavatele (kterému jde o dobrý vztah s autorem i finální prodejný produkt). Po seznámení obecenstva se základními zákonitostmi vývoje her, stanovení si limitů a fungování trhu přišla řeč na to hlavní. Emoce. Tím, co Petr Čáslava považuje za nejdůležitější ve vývoji hry, je stanovení pocitů, které chce designér v hráčích vyvolat. Co si mají prožít. Jak s emocemi může designér pracovat skrze různorodou gradaci na ose náhoda-výsledek-rozhodnutí a jaké mechanismy se s jakými emocemi obvykle pojí, jak s nimi nakládat. Zaznělo také, co nový designér může očekávat od vydavatele a jak hru prezentovat.

Přednáška nakonec včetně plodné diskuse trvala dvě a půl hodiny. Během ní byl představen i designérský kit připravovaný od Albi, který lze doporučit všem, kteří si rádi s komponenty šoupají po stole. Pro ty, kteří hoví elektronice, bylo představeno několik programů vhodných pro vývoj různých aspektů her – pro vizualizaci hry jako celku, pro balíček karet, či pro dostatečnou škálu potřebných ikon.

Záznam přednášky najdete na Patreonu Deskofobie. Rozhodně stojí za shlédnutí, neboť přednáška to nebyla poslední a snad již brzy se dočkáme oznámení, kdy, kde a na jaké téma proběhne přednáška navazující.

Pokud zvažujete účast v případné třetí řadě Dne deskovek, jehož druhá řada startuje již letos na podzim, či byste jen rádi dotáhli do konce svůj prototyp, pak přijměte pozvání k novém cyklu přednášek na deskoherní scéně. Ostatně, ročně vyjde na světě 5000 nových her. Bude vaše mezi nimi?

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: