Hra na schovávanou.

Ve hře Duchařina se z vás stávají duchové, kteří se tajně vplížili do hotelu a nenechali své nezbedné ruce v kapsách. Všechno co jim přišlo pod ruku zpřeházeli a nadělali obrovský nepořádek a hluk. Všichni hoteloví hosti jsou vzhůru a koukají se klíčovými dírkami, kdo udělal ten nepořádek. Úkol je jasný, musíte se vypařit jak pára nad hrncem. Propližte se přes vstupní halu, schovávejte se za nábytek, ale pozor! Rošťáci nejste pouze vy, ale i vaši protihráči, ti mohou přemístit nábytek a pěkně vás vypéct. To všechno můžete zažít díky vydavatelství Albi.

Cílem hry je během pěti kol přemístit co nejvíce svých duchů na druhou stranu vstupní haly. Čím větší duch, tím větší zisk bodů, ale zároveň menší šance, že se někde schová.

Příprava hry

Příprava hry je velmi snadná. Herní plán se položí do středu stolu. Každý hráč si vezme všechny duchy ve své barvě a umístí si je na protilehlé strany plánu. Náhodně se rozestaví všech šest kusů nábytku. Sestavená klíčová dírka se nechá u náhodných dveří podél vstupní haly. Nyní už stačí pouze zamíchat karty pohybu a položit je vedle hracího plánu (pokud vás hraje méně než čtyři hráči, odstraňte odpovídající počet karet). Pro první hru se nedoporučuje hrát s kartami Za minutu dvanáct.

Průběh hry

Všichni hráči zároveň táhnou kartu pohybu. Pokud je to karta, která má na sobě nakreslený konkrétní typ nábytku, posune s ním v rámci hracího plánu. Pokud jeden z hráčů posune například s křeslem, žádný z hráčů po něm s křeslem v tomto kole pohnout nesmí. Poté všichni hráči pohnou s duchy o počet polí na tažené kartě. Svůj pohyb mohou libovolně rozdělit mezi libovolný počet duchů. Nicméně nejde s duchem vstoupit do vstupní haly a projít jí rovnou na druhý konec. Průchod musí být rozdělen na minimálně dva tahy.

Hráč, který hodí kostkou nejvyšší číslo, vybírá, na jakou stranu umístí klíčovou dírku. Poté opět hodí kostkou a padlé číslo určí, ke kterým dveřím klíčová dírka patří. Hráč nahlédne touto dírkou do haly a všichni duchové, kteří jsou vidět, se musí vrátit na svá výchozí místa. Následující hráči opět při umísťování klíčové dírky hází kostkou. Ti, co již házeli, už nehází, a tak se prostřídají všichni. Tímto způsobem je to nejvíce spravedlivé. Na závěr odhoďte všechny použité karty a začněte nové kolo.

Pohyb nábytku

Nábytkem můžete hýbat jakkoli, umístit ho kamkoli, bez ohledu na políčka na herním plánu (ta platí pouze pro pohyb duchů). Můžete je postavit, položit, opřít o jiný kus nábytku, dokonce je i opřít o ducha. Jediné pravidlo je, že nábytek nesmí trčet mimo hrací plochu.

Pokud opřete jeden kus nábytku o druhý a hráč po vás by chtěl s tím spodním pohnout, může. Ten opřený jen položí a s druhým kusem pohne.

Závěrečné bodování

Hráči získají za každého ducha, který prošel vstupní halou bez povšimnutí vítězné body. Malý duch je za bod, střední za tři body a největší za pět bodů. Zároveň budou obodováni i duchové schovaní na hracím plánku. Za dva malé duchy, nebo jednoho středního získá hráč bod a za velkého body dva. Kdyby náhodou došlo k remíze, tak hru vyhraje hráč, který má na protilehlé straně více větších duchů.

Zpestření herního zážitku

Hru si můžete zpestřit například postupným slučováním duchů. Vždy, když vstoupíte poprvé do haly, musíte začít s malým duchem. Jakmile projdete dvěma malými duchy, vraťte je na začátek a nahraďte je jedním středním duchem. Velkého pak získáte sloučením jednoho středního a jednoho malého ducha.

Druhým zpestřením jsou karty Za minutu dvanáct. Od druhého kola, ještě před tažením karet pohybu, si hráč potáhne jednu kartu z balíčku Za minutu dvanáct a přečte ji nahlas. Některé efekty se aktivují okamžitě, jiné postupně hráčem s kostkou a dále po směru hodinových ručiček.

Hodnocení

Duchařina je velmi příjemný rodinný titul s jednoduchými pravidly. Člověk ani nevěří, jak málo komponentů stačí ke skvělé funkční hře. Osobně bývám skeptická, když jde o deskovou hru, která se převážně skládá z plastových dílků. Nicméně u této deskovky mi to nakonec vůbec nevadilo. Hra funguje krásně a malé caparty skutečně baví. Beru to jako skvělou variantu jedné z první her u menších dětí.

Hra Duchařina kombinuje prvky napětí a taktiky, což ji činí vhodnou pro rodinné hraní, kde mohou mladší i starší hráči uplatnit své pozorovací schopnosti. Hra je přístupná, ale zároveň vyžaduje plánování a trochu štěstí, což přispívá k její zábavnosti.

Duchařina získává od Říše her ocenění:

Poděkování

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Albi.

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je Albi.png.

Hru můžete zakoupit přímo zde.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: