Lacerdovka, kočičí břink a runový mozkolam.

Určitě jste již zachytili informaci, že Albi pořadá soutěže pro začínající herní designéry. Po první řadě následovala druhá a mířila přesně k bodu, o kterém se nyní chystám psát. Je jím slavnostní vyhlášení, které proběhlo v pátek 10.2.2023 v prostorách, kde probíhala celá soutěž – tedy na Arbesově náměstí v prostorách budovy označené jako CHLÉB A HRY. Do finále se dostaly tři hry. Tou první byl Runarch od Petra a Karolíny Vavřincových, druhou GameDEVS Michala Wendla a jako poslední postoupil Vládce kočičího stromu od Lukáše Buršíka. Vyhlášení se vysílalo online a níže si ho můžete přehrát.

Pokud jste vyhlášení sledovali, nebo se pídili po vítězi, pak jistě víte, že vyhrála hra Lukáše Buršíka s 901 hlasy z celkových 1949 a názvem Vládce kočičího stromu. Jedná se o jednoduchý deck-building s kočičí tematikou. Herně je velice podobný Břinku, ale oproti Břinku je o hodně přístupnější. Hra cílí spíše na dětské hráče a podle slov autora by mohla mít nálepku 8+. Hráč na tahu si lízne pět karet, načež využívá hodnoty z těchto karet k pohybu po herním plánu, lovu myšek, šplhání po škrabadlech a větvích stejně tak k získávání nových karet. Musím říct, že hra je opravdu tematická a jistě potěší nejednoho milovníka koček. Hráči by se také měli střežit Šanty kočičí, která na ruce tak akorát plevelí. Měli jsme možnost si tento vítězný prototyp zahrát a níže přikládáme pár obrázků z hraní.

Vládce kočičího stromu disponuje opravdu jednoduchými pravidly, což je u hry, která cílí primárně na děti, víc než vítané. Poslouží až pěti hráčům a měla by trvat zhruba patnáct minut na hráče. Kočičí tematiku jistě cílovka uvítá a ocení. Obzvlášť, pokud finální vzhled pod vedením Albi kočičí roztomilost a téma ještě umocní. Jsme v redakci plni očekávání, a už se nemůžeme dočkat, až hra zamíří na pulty obchodů. Nicméně dostat hru od prototypu k prodejné verzi je běh na dlouhou trať, takže těžko říct, kdy se vydání této karetní zábavy dočkáme. Výherce první řady – tedy Honza Štěpánek se hrou Atol – na vydání své zábavně naučné hry o korálových útesech stále čeká. Inu je třeba vyladit spoustu věcí a nic se nemá uspěchat. Navíc toto všechno dokládá, že herní design není žádná hračka a že za každou hrou stojí kopice designerské, grafické ale i manažerské práce.

Další hrou finalistů byl Runarch, který je abstraktní dvojkovkou plnou kamenů s runami. Ty se různě posouvají po herním plánu a hráči se tak snaží splnit obrazce vyobrazené na tažených kartách. Jedná se opravdový hlavolam a zabaví nejednoho milovníka hlavolamů a logických abstraktních her.

Poslední finálovou hrou byla GameDEVS. Obrovské euro přes celý stůl. Tematicky hra představuje kancelář plnou vývojářů, která se snaží dotáhnou určité projekty. De facto se jedná o simulátor střední firmy a nese sebou vše, co je během chodu vývojářské firmy zapotřebí.

Mezi hrami se vyskytla také hra Casttleville, která se sice nedostala do finále, ale vypadá naprosto fantasticky. Jde o počin grafika Lukáše Truce a její prototyp vypadal naprosto famózně. Opravdu neuvěřitelné zpracování. Neměl jsem to štěstí si ji zkusit, ale určitě bych to někdy rád napravil.

Druhá řada Dne deskovek přinesla spoustu originálních her a dle slov samotných účastníků a porotců se úroveň her v soutěži zásadně zlepšuje. Ve světle těchto informací se nezbývá než těšit na třetí řadu, která byla oznámena už během vyhlášení vítěze druhé řady. Přihlašování do třetí řady tak již běží! Pokud chcete světu ukázat svůj prototyp, na nic nečekejte a směle se přihlaste do třetí řady Dne deskovek.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: