Říše her

Vše o deskových hrách na jednom místě…. to je říše her

Cesta do Tajuplného světa podivuhodných her

Nemohu se ubránit, ale v současné době se to v našich luzích a hájích na pultech obchodů (v katalozích shopů) s deskovými hrami hemží novými tituly. V této novince se nechci zabývat otázkou, zda za tím stojí restriktivní opatření způsobené onemocněním COVID-19 nebo něco jiného, ale spíše se soustředit na něco úplně odlišného. V některých případech jdou autoři osvědčenou cestou a “kopírují” ostatní úspěšné tituly, zatímco jiní se snaží být originální buď herními mechanismy, vzezřením, kvalitou herních komponent nebo čímkoliv jiným. A dnes se pojďme podívat na Tajuplný svět podivuhodných her Jiřího Šebesty, který se snaží přinášet na trh opravdu originální věci a nejen to. Pojďme se na to podívat pěkně popořadě.

Věřte mi, že jeho tvorbu poznáte hned na první pohled nebo sáhnutí. Vyznačuje se totiž kvalitním a originálním použitým materiálem jako je dřevo, kov, bavlna nebo ježčí bodliny, krtkova noha nebo klasická šestihranná kostka vytvořená z jeleního paroží. Dá se říct, že Jiří Šebesta „zrecykluje” téměř vše, co mu přijde pod ruku a bezesporu naplňuje slova „zlaté české ručičky”.

Veškeré komponenty, které ručně vyrábí sám ve své dílně, používá k realizaci svých vymyšlených her. V jeho portfoliu můžete aktuálně najít okolo 12 titulů. Snahou je vytvářet rozdílné a jedinečné hry tak, aby si každý našel své – od manuálních dovedností přes využití náhody až po analytické myšlení.

Některé hry jsou veskrze zábavné, jako třeba Kominík, kdy se hráči snaží balónkem trefit do konkrétních jamek, aby za ně získali co nejvíce bodů. Jindy zase hra vyžaduje logické myšlení. Kupříkladu u dvojkovky AHO aréna se hráči snaží díky svému umu, předvídání možných hrozeb a soupeřových tahů, získat protivníkův symbol a přinést jej na své území. Jiří Šebesta zmiňuje, že se u této hry inspiroval videohrou Unreal Tournament, konkrétně režimem, který lze najít u většiny multiplayer ražených FPS stříleček – Capture the Flag.

Jiří Šebesta se však neorientuje jen na výrobu deskových her, ale aktivně se věnuje i edukativní činnosti formou různých dílniček, přednášek a výstav, kde se snaží ukázat, jak se vyrábí komponenty a poukázat na rozdílnost oproti sériově vyráběným hrám. Za cíl si klade poukázat na řemeslnou a uměleckou hodnotu manuální tvorby tak, aby si děti, náctiletí a další hráči vážili originálů a ocenili lidskou práci v tomto směru.

Nevím, jak na vás, ale na mě práce Jiřího Šebesty udělala dojem díky svému jedinečnému provedení her. Během nadcházejících týdnů/měsíců se vám pokusíme přinést i recenzi na některé hry z jeho portfolia, abyste se dozvěděli naše podrobné dojmy z hraní.

Tags:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by Vás zajímat také: